Wydawnictwo Muza – podsumowanie roku 2005

Wydawnictwo Muza – podsumowanie roku 2005
MUZA SA działa na rynku wydawniczym od 1991 roku. Jest spółką akcyjną notowaną na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych od 1998 roku. W latach od 1991 do końca października 2004 MUZA SA wydała 2 632 tytuły w łącznym nakładzie 17 343 381 egzemplarzy. Prowadzi własny Klub Czytelników i księgarnię internetową. Bierze udział w krajowych i międzynarodowych targach książki. Współpracuje z wydawnictwami zagranicznymi. Wydaje książki w oparciu o licencję i opracowuje własne książki i projekty wydawnicze.
 
 
 
Profil wydawniczy:
albumy, atlasy, encyklopedie, leksykony, poradniki, słowniki, książki dla dzieci i młodzieży, literatura piękna, przewodniki turystyczne, książki prawnicze, książki edukacyjne.
 
W skład wydawnictwa MUZA SA wchodzą:
 
Warszawskie Wydawnictwo Literackie, które przygotowuje bestsellery literatury światowej, polską literaturę piękną, eseistykę, poezję i słowniki; Sport i Turystyka, która opracowuje: literaturę o tematyce turystycznej, krajoznawczej, przewodniki po makroregionach Polski, informatory turystyczne o Polsce, albumy i atlasy, internetowy serwis turystyczny.
 
W skład grupy kapitałowej wchodzą następujące podmioty:

Muza Marketing Sp. z o.o. – prowadzi obsługę Klubu Czytelników i usługi mailingowe. Muza Szkolna Sp. z o.o. 

 
W 2005 roku Wydawnictwo Muza osiągnęło przychód ze sprzedaży książek wynoszący 16,96 mln zł, czyli o 11,5% niższy w stosunku do roku 2004. Łączny przychód ze sprzedaży wyniósł 17,32 mln zł. Firma zanotowała zysk netto w wysokości 1,17 mln zł.
 
 
 
W roku ubiegłym oficyna wydała 311 tytułów, w tym 194 nowości. Łącznie wydrukowano 1,42 mln egz. książek, z czego sprzedano 1,22 mln egz. Średnia cena książki wyniosła 19,72 zł.
 
Struktura sprzedaży:
  • beletrystyka dla dorosłych – 54%
  • książka ilustrowana i poradniki – 37%
  • turystyka – 5%
  • książka dziecięca i młodzieżowa – 4%
 
 

Na koniec 2005 roku Wydawnictwo Muza zatrudniało 60 etatowych pracowników.

Kategorie: Edukacja, Rynek Polski

O autorze

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.