Langenscheidt Polska – podsumowanie roku 2005

Langenscheidt Polska – podsumowanie roku 2005
W roku 2005 spółka Langenscheidt Polska odnotowała swój kolejny sukces. Przychody spółki ze sprzedaży wzrosły, w stosunku do roku 2004, o 45 % i wyniosły 10 mln PLN. Wyższy niż ubiegłoroczny był też wynik netto.
 

Pod względem wzrostu obrotów, osiągniętych w piątym roku swej działalności, spółka Langenscheidt Polska zajęła pierwsze miejsce wśród trzydziestu wydawnictw skupionych w Grupie Langenscheidt. Flagowe wydawnictwo Grupy, Langenscheidt KG w Monachium, które obchodzi w tym roku swój 150 jubileusz, uzyskało natomiast pierwsze miejsce pod względem wzrostu wyniku w stosunku do 2004 roku.

 
Tak dobre wyniki udało się uzyskać wydawnictwu Langenscheidt Polska dzięki rozwinięciu oferty słownikowej, książek pomocniczych do nauki (na różnych poziomach) sześciu języków obcych, podręczników szkolnych do nauki języka niemieckiego, a także skutecznym działaniom marketingowym.
 
W 2005 roku ukazało się 35 atrakcyjnych nowości, a wśród nich:

– Wielki słownik polsko-niemiecki, niemiecko-polski zawierający 120 tys. haseł,
Słowniki stanowią okręt flagowy Langenscheidta, firma jest z nimi silnie identyfikowana. Wydawnictwo ma ambitny program rozwoju tego segmentu w najbliższych latach.
 
– Nowa gramatyka. Język niemiecki oraz Nowa gramatyka. Język angielski – obie przeznaczone do powtórki materiału na poziomie podstawowym i średnio zaawansowanym.

 – Trening maturalny, Zadania maturalne i Ćwiczenia maturalne – seria maturalna do nauki języka niemieckiego ciesząca się dużym powodzeniem wśród nauczycieli i uczniów.

– oferta okołopodręcznikowa do nauki języka angielskiego i niemieckiego, składająca się z 8 tytułów, m. in. Jak mówić…, Jak pisać…, Jak czytać…

– SING A SONG! Four Seasons in A Year to dotychczas jedyny taki produkt na rynku księgarskim. Oryginalne, specjalnie skomponowane i zdydaktyzowane piosenki, wykonywane przez dzieci z warszawskiego przedszkola językowego, skłaniają do nauki angielskiego w najbardziej skuteczny na tym wczesnym etapie sposób – poprzez śpiew i zabawę. To obecnie najważniejszy tytuł Langenscheidt Polska dla najmłodszych klientów.

Duża część oferowanych książek Langenscheidt Polska sprzedawana jest w SUPERcenach. W 2005 roku akcją tą objęto min. podręczniki szkolne i metodyczne. Wśród podręczników są to: Regenwurm A1 i B1 (szkoła podstawowa) oraz Geni@l kompakt 1a i 1b (gimnazjum).

 
Langenscheidt Polska działa od 2001 roku. Współpracuje z partnerami handlowymi, m. in. hurtowniami, księgarniami językowymi, księgarniami sieci EMPIK. Dużym powodzeniem oferta wydawnictwa cieszy się zarówno w katalogach wysyłkowych – zwłaszcza Klubu dla Ciebie – jak i we własnej księgarni internetowej.

Plan na rok 2006 nie przewiduje powtórki w skoku obrotów aż o 45%. Ale, czy to można przewidzieć …

 
Więcej informacji: www.langenscheidt.pl
Kategorie: Edukacja, Rynek Polski

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.