"Nowy VAT" – obowiązkowa lektura dla przedsiębiorców

"Nowy VAT" – obowiązkowa lektura dla przedsiębiorców
Nowy VAT. Elżbiety Rogali  – obowiązkowa lektura dla przedsiębiorców
Wydawnictwo Difin  2005 r.
 
Od 1 czerwca 2005 roku zostały wprowadzone zmiany w zakresie opodatkowania VAT, czy raczej braku tego opodatkowania reklamy.
 
Po 1 czerwca  2005 r., podatnicy mogą przekazywać każdemu i każdą ilość bez żadnej ewidencji – wszelkie drukowane materiały i to nie  tylko informacyjne ale i reklamowe. Takimi materiałami mogą być: katalogi, plakaty, ulotki, kalendarze, reklamówki, wizytówki. Nie będą one zaliczane do prezentów o małej wartości, jak przed 1 czerwca 2005 roku. Bez względu na ich wartość i ilość – pozostają one poza VAT.
 
Bez konieczności naliczania VAT należnego, mogą podatnicy przekazywać każdemu  – bez jakiejkolwiek ewidencji wszelkie próbki towarów rozumianych według nowej definicji „próbki”.
 
To samo dotyczy przekazywania prezentów o małej wartości rozumiane jako towary o łącznej wartości nieprzekraczającej w roku podatkowym kwoty 100 zł, przekazywane przez podatnika jednej osobie, jeżeli podatnik prowadzi ewidencję pozwalającą na ustalenie tożsamości tych „osób”.
 
Od 22 sierpnia obowiązują nowe zasady odliczania VAT od samochodów i pojazdów samochodowych .
Wszystkie wprowadzone zmiany zostały zawarte w opracowaniu „Nowy VAT” –  Elżbiety Rogali.
Kategorie: Biznes i Ekonomia

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.