Dom Wydawniczy Bellona – podsumowanie roku 2004

Dom Wydawniczy Bellona – podsumowanie roku 2004
Najlepiej sprzedającymi się tytułami DW Bellona w roku 2004 (poza kalendarzami) były:
1. Poradnik dla dziewcząt SUPER DZIEWCZYNA (wydawany corocznie) – sprzedano 53 800 egz.
2. O Polsce i Polakach, J. Krawczyka  – 11 300 egz.
3. Obrona narodowwa podręcznik dla studentów – 12 400 egz.
4. seria  „Ucz się z nami naklejkami”  96 000 egz. sprzedane z 9 tytułów wydanych w 2004 r.
Dużym sukcesem cieszyły się kolejne książki A. Michałka  z cyklu „Słowianie” oraz kolejna książka H. Sochy: Zamki i miecze samurajów. Z dorobku nowej Redakcji Literackiej Bellony ABENKA najlepiej sprzedającymi się tytułami były książki G. Orwella  „Na dnie w Paryżu i Londynie” oraz „Brak tchu”.
 
W 2004 r. przychody Wydawnictwa ze sprzedaży książek były o 18,6% wyższe niż w roku poprzednimi wyniosły 28,6 mln złotych. Wzrosły także przychody ogólne, które wyniosły 33,78 mln zł. 
 
 
Wydano 252 tytuły w tym m.in.:  62 wznowienia i dodruki, 6 koedycji z innymi wydawnictwami, 184 nowości.  Średnia cena detaliczna wynosiła  34,90 zł/egz., natomiast średnia cena zbytu  18,00 zł/egz. Łączny nakład wyniósł 3 244 000 egzemplarzy, w tym: kalendarze 1 420 000 egz. Sprzedano ok. 2 950 000 egz.
Na koniec roku 2004 Wydawnictwo zatrudniało 98 osób.
 
Dom Wydawniczy Bellona jest także wydawcą:
tygodnika „Polska Zbrojna” – w nakładzie ok. 36 000 egz.
miesięcznika: „Mówią wieki” – w nakładzie ok. 15 000 egz.
miesięcznika: „Przegląd OC” – w nakładzie 5000 egz.
dwumiesięcznika „BUDOJO” – ok. 7 000 egz.
oraz 6-ciu innych pism branżowych (w nakładach od 800 do 5000 egz.)
 
 

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.