Zaproszenie do akcji promocji czytania

Zaproszenie do akcji promocji czytania
Komunikat PIK
Zaproszenie do akcji promocji czytania.

W przeszłości otrzymywaliście Państwo od nas w materiałach opisy budzących zazdrość
akcji promocji czytania, przeprowadzanych w krajach Unii Europejskiej.
 
Wydaje się jednak, że obecnie zaistniała szansa, byśmy i my wzięli udział w takiej
akcji, opartej na funduszach własnych (PIK), współpracy z Fundacją Commitment
to Europe Arts and Business (która bierze na siebie kontakty ze sponsorami) oraz
na działaniach środowiska książki. Akcji mającej polegać przede wszystkim na kampanii
medialnej upowszechniającej książkę, licznych spotkaniach z autorami, czytaniu
dla dzieci i młodzieży oraz „weekendzie z tańszą książką”. Mamy wstępne obietnice
mediów – TVP, „Gazety Wyborczej”, „Vivy”, „Przekroju” – objęcia patronatem naszej
kampanii i udzielenia jej wsparcia medialnego, pod warunkiem wszakże, że wydawcy
i księgarze zdecydują się na wspólne działania, które można będzie uznać za wydarzenie
medialne. Proponujemy, aby tym wydarzeniem kampanii był przedłużony weekend w
czerwcu (piątek, sobota, niedziela), podczas którego byłyby otwarte wszystkie
księgarnie uczestniczące w akcji (opatrzone logo kampanii), sprzedające książki
czytelnikom z rabatem 30%.
 
Obniżenie ceny wszystkich produktów w określonym czasie nie jest niczym nowym
w handlu – na tym polegają wszystkie wyprzedaże, prowadzące w rezultacie do wzrostu
obrotów. Zwracamy się z apelem do Wydawców, abyście Państwo wyrazili zgodę na
udzielenie księgarniom (względnie hurtowniom) dodatkowego 20% rabatu na wszystkie
swoje książki sprzedawane w wyznaczony czerwcowy weekend. O następne 10% rabatu
poprosimy księgarnie, które zgłoszą swój akces do akcji. By uniknąć chaosu w księgarniach
(jest wielce prawdopodobne, iż nie wszyscy wydawcy zgodzą się na taki rabat),
wydrukujemy specjalne plakaty, na których wymienimy wydawnictwa uczestniczące
w akcji promocji czytania. Plakaty takie (z logo kampanii) zawisną na drzwiach
księgarń. To dodatkowy element promocyjny dla wydawców.
 
Bardzo prosimy o wzięcie udziału w opisanej akcji i przesyłanie zgody na udzielenie
dodatkowego rabatu do biura PIK w terminie do 7.III. 2005 roku. Brak deklaracji
będziemy rozumieli jako odmowę. Warto podkreślić, iż bez Państwa zgody na dodatkowe
rabaty będziemy zmuszeni zrezygnować w ogóle z akcji.

 

Kategorie: Inne

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.