Traffic Club – w poniedziałek Fryderyki, we wtorek pierwsi klienci*

Traffic Club – w poniedziałek Fryderyki, we wtorek pierwsi klienci*

Rynek książki w Polsce wzbogaci się o nowy podmiot – księgarnię Trafic Club. Mieści się ona w dawnym domu handlowym „Arka” w Warszawie na rogu Brackiej i Chmielnej.  Uroczyste otwarcie nastąpi podczas gali wręczania Fryderyków 1 kwietnia o godz. 19.00. Sklep będzie otwarty od godz. 00.01 2 kwietnia.

Traffic Club to 3,5 tys. m2 powierzchni. Zatrudnionych jest ok. 60 osób.

W piwnicy znajduje się dział muzyki i DVD. Ważne miejsce będzie zajmowała w ofercie muzyka poważna – 14 tys. tytułów. Parter to prasa i dwie kafejki. 1 i 2 piętro (1600m2) udostępniono miłośnikom książek. Na 3 piętrze znajduje się sala koncertowa i galeria. Kasy znajdują się tylko na parterze. W każdym szlaku komunikacyjnym są fotele.

Dział książek liczy 40 tys. tytułów, docelowo ma ich być 50 tys. Jego kierownikiem jest pani Anna Łuszczyńska. Jak nam powiedziała podpisano już umowy o współpracy z kilkudziesięcioma wydawcami. Nie chce ujawniać warunków tej współpracy, określa je jako dobre.

Czym Traffic Club chce się wyróżniać na tle konkurencji? Anna Piotrowska, kierownik działu marketingu,  wymienia: wykwalifikowani sprzedawcy, znający większość oferty, nie używający słów: nie znam, nie czytałem. 

Traffic Club postawił także na promocje, koncerty i powierzchnię reklamową. 

Cały sklep będzie nagłośniony, dzięki czemu będzie można wysłuchać każdego koncertu odbywającego się na trzecim piętrze.  Imprezy z trzeciego pietra będzie można także oglądać na dwóch ekranach zainstalowanych na parterze. Jeżeli akurat nie będzie transmitowany koncert, to wyświetlane będą na nim teledyski i reklamy (wydawcy na razie nie są zainteresowani taką formą reklamy, bardziej interesują ich miejsca na plakaty).  

Sala koncertowa ma 800 m2 powierzchni. Ma 300 miejsc siedzących, a na stojąco może pomieścić nawet i 1000 osób. Koncerty będą miały charakter clubbingowy, nie masowy. Można będzie w niej przeprowadzać konferencje (jest wyposażona w ekrany, rzutniki), spotkania promocyjne i inne imprezy. Pierwszym cyklem, który zaplanowano są warsztaty edukacyjne – cotygodniowe spotkania z dziennikarzami, pisarzami, muzykami, artystami ZPAP. 

Sala udostępniana będzie bezpłatnie, podobnie jak miejsca ekspozycyjne w całym sklepie. Takim atrakcyjnym miejscem na pewno będzie ściana obok schodów ruchomych o wysokości 20 metrów

Sklep ma swoją stronę internetową: www.traffic-club.pl. Na razie nie jest na niej prowadzona sprzedaż, ale nie wyklucza się takiej możliwości w przyszłości. 

Traffic Club w Warszawie to pierwszy z sieci sklepów. W tym roku przewiduje się jeszcze otwarcie podobnych w Krakowie i Trójmieście. 

Na pytanie o powiązanie z francuską siecią  FNAC, Anna Piotrowska udziela znanej odpowiedzi: „Nie potwierdzam, nie zaprzeczam”. Dodaje także, że wszelkie sprawy własnościowe i inwestorskie zostaną ujawnione zaraz po otwarciu.

Agnieszka Kaczmarczyk

* Oczywiście Fryderyki zostaną przyznane we wtorek, a pierwsi klienci odwiedzą Traffic Club w środę!!! Za pomylenie dni tygodnia przepraszam – niby jest ich tylko siedem, a czasami trudno się doliczyć:)

 

Witam, Nie trzeba być szczególnie dociekliwym aby stwierdzić, że sieciom EMPIK wyrósł nowy konkurent. O tym, że FNAC jest fundatorem, założycielem i sponsorem tergo przedsięwzięcia, mówią od ponad 6 m-cy, nawet małe brzdące w warszawskich przedszkolach. Nowa załoga, specjalistyczne podejście do klienta, ciekawe jak długo utrzyma się ten kurs?

Z pozdrowieniami,

Irek Hermański

 

 

Kategorie: Rynek Polski

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.