Włoski rynek książki – wiele małych wyspecjalizowanych segmentów

Włoski rynek książki – wiele małych wyspecjalizowanych segmentów

W 2000r. we Włoszech wydano 55 tys. tytułów w łącznym nakładzie 273 mln egz.,
wynika z danych opublikowanych przez ISTAT (włoski urząd statystyczny). Od 1997r.
ilość wydanych tytułów wzrosła o 2,4%, a wielkość nakładów spadła o 2,6%. Powszechnie
uważa się, że w kraju tym wydaje się zbyt dużo tytułów i nie zwraca się uwagi
na jakość publikacji. Specjaliści radzą wydawcom aby skupili się na jakości wydawanych
tytułów, część dystrybuowali on line i korzystali w większym zakresie z druku
na żądanie.

62,2% wydanych tytułów to nowości. Ich udział w ogólnej liczbie wydawanych tytułów
z roku na rok wzrasta, ale ostatnio tempo wzrostu spada.  

Średnie nakłady wynoszą 4900 egz. i są coraz niższe. W latach 80-tych było to
8500 egz., w 1994 – 6200. Rynek, za wyjątkiem popularnych powieści i bestsellerów,
podzielony jest na wiele mniejszych wyspecjalizowanych segmentów, każdy liczy
ok. 1000 czytelników.

W 2000r. 28% tytułów kosztowało nie więcej niż 7,75 euro, 14%- 10,33 euro. Jeżeli
weźmiemy pod uwagę ilość sprzedanych egzemplarzy, to  41,3% egz. kosztowało nie
więcej niż 7,75 euro.

Księgarnie to najważniejszy kanał dystrybucyjny. Wartość sprzedanych tą drogą
książek w  1997r. wyniosła 876,6 mln euro, a w 2001r. 954 mln. (AK, źródło: Italien- on-line)

 

 

 

 

 

 

 

     info z BA, badania czytelników

handel elektroniczny, Rynki zagraniczne , Rynek polski

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.