Wzrasta liczba płacących za dostęp do treści w internecie

Wzrasta liczba płacących za dostęp do treści w internecie

Amerykańscy internauci  wydali w ubiegłym roku 675 mln dolarów płacąc za dostęp do zawartości serwisów internetowych. To prawie dwukrotnie więcej niż rok wcześniej. W I kw. tego roku wydali już 300 mln dolarów. Wzrosła też (o 46 proc.) wartość wydatków przeciętnego internauty korzystającego z płatnej zawartości online.

Z badań przeprowadzonych przez amerykańską organizację Online Publishers Association (OPA) wynika, że w USA  liczba płacących za treści w sieci wzrosła w ciągu ostatnich pięciu kwartałów o 5,3 mln osób. Obecnie na płacenie za zawartość decyduje się za oceanem już 12,4 mln osób, czyli 9,2 % internautów.

Opłaty za dostęp do płatnych treści  najczęściej wnoszone są w postaci rocznej (49%) lub miesięcznej (31%) subskrypcji.

Amerykańscy internauci najchętniej płacą za zawartość o charakterze biznesowym – 214 mln dol,  rozrywkowym (muzyka, multimedia, humor, erotyka itp.) oraz za dostęp do usług serwisów towarzyskich. Te trzy kategorie odpowiadają za 59 proc. wydatków na zawartość online w USA.
Pięć serwisów, które z opłat za treść czerpią najwięcej pieniędzy, to rozrywkowy real.com, wsj.com (serwis dziennika biznesowego "The Wall Street Journal"), serwis towarzyski match.com, portal yahoo.com i oferujący dostęp do badań serwis konsumencki consumerreports.org. (  AK, źródło: Gazeta Wyborcza)

Kategorie: Inne

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.