Empik rezygnuje z erotyki

Empik rezygnuje z erotyki
 
Na początku marca Empik poinformował, że do końca kwietnia chce wycofać ze swojej oferty pisma erotyczne. Spółka tłumaczy to rachunkiem ekonomicznym – sprzedaż tytułów „tylko dla dorosłych” ma stanowić ok. 1 proc. dochodów Empiku ze sprzedaży prasy, a jej umowy na zakup prasy erotycznej wygasają z końcem kwietnia. Zamiast świerszczyków mają pojawić się magazyny o bardziej popularnej tematyce, jak np. kobiece czy wnętrzarskie. Z półek w Empikach nie znikną jednak „CKM” ani „Playboy”.

Zarząd Izby Wydawców Prasy krytykuje tą decyzję, nazywając ją nieuprawnioną selekcją czasopism z uwagi na ich treść. Zofia Rejczak z Empiku zaznacza, że sieć nie jest kolporterem, którego dotyczą zapisy prawa prasowego, lecz firmą sprzedającą m.in. prasę.

Wydawcy prasy erotycznej twierdzą, że nikt nie próbował renegocjować z nimi warunków dystrybucji ich tytułów. I nie chcą komentować decyzji Empiku.

Kategorie: Inne

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.