Księgarnia internetowa wydawnictwa Helion wygenerowała 1/5 obrotów firmy

Księgarnia internetowa wydawnictwa Helion wygenerowała 1/5 obrotów firmy

Powstała przed 6 laty księgarnia internetowa helion.pl rok 2001 zamknęła zwyżką obrotów sięgającą 66%. Za pośrednictwem tego kanału dystrybucji wydawnictwo HELION sprzedało książek na sumę 2,02 mln zł, co stanowi blisko 1/5 obrotów firmy. Ten wynik sprzedaży w Internecie zyskuje na znaczeniu, jeśli spojrzy się na ofertę księgarni, która oferuje jedynie literaturę informatyczną, tylko macierzystego wydawcy. Poziom sprzedaży w Internecie uzyskano dzięki realizacji ponad 30 tys. indywidualnych zamówień.

Grzegorz Schwarz z działu marketingu wydawnictwa Helion tak tłumaczy popularność i dobre wyniki księgarni:

"Popularność księgarni internetowej to przede wszystkim wynik zaufania klientów do sklepu, organizacji księgarni, prezentacji znacznej ilości informacji o książkach (m.in. pełne spisy treści, kilkudziesięciostronicowe fragmenty każdej nowości, opinie czytelników, recenzje prasowe, elektroniczne erraty), a także rekordowego jak na polskie warunki czasu realizacji zamówień (zamówienie realizowane jest najpóźniej następnego dnia roboczego po jego złożeniu). Nie bez znaczenia pozostaje fakt, że zamówione książki są dostarczane na terenie całego kraju na koszt wydawcy. W księgarni wprowadzone zostały najwyższe standardy dotyczące bezpieczeństwa elektronicznych transakcji (autoryzacja karty kredytowych on-line przy udziale PolCardu i Citibanku czy elektroniczna portmonetka). 

Prowadzenie dobrze zorganizowanej księgarni internetowej ma dla Helionu podwójny wymiar. Sukcesy handlowe to tylko jeden aspekt funkcjonowania w Internecie. Jeszcze większe znaczenie ma aspekt informacyjny i reklamowy. Zdajemy sobie sprawę, że to najszybszy sposób dostarczenia czytelnikowi szeregu rzetelnych informacji. Jeżeli każdy odwiedzający helion.pl może swobodnie wyrazić opinię o wybranej książce, zapoznać się z recenzjami innych czytelników, przeczytać recenzje napisane przez niezależnych specjalistów, zapoznać się z fragmentem każdej nowej publikacji, a w wolnej chwili przeglądnie szczegółowy spis treści, to przekonani jesteśmy, że jego wybór będzie świadomy. Bez względu na to, czy zakupu dokona na stronach wydawcy czy uda się do ulubionej księgarni, będzie przeświadczony o zasadności zakupu. 

Dzięki helion.pl szereg naszych Czytelników może na bieżąco śledzić ofertę wydawniczą. Wielu z nich zapisało się na listę informacyjną, za pośrednictwem której otrzymują e-maile z listą najnowszych książek. Taka informacja jest z kolei bodźcem do zakupu książki i to najczęściej w tradycyjnym sklepie. 

Księgarnia internetowa nie jest naszym zdaniem konkurencją dla rynku tradycyjnego. Zachowując sugerowany poziom cen staramy się aktywnie promować książki i wspierać sprzedaż w tradycyjnych punktach sprzedaży. Drobnym tego przykładem jest lista "dobrych księgarń", czyli punków, w których użytkownik komputera znajdzie naszą solidną ofertę wydawniczą. Również promocja księgarni w mediach ma ogromny wpływ na zainteresowanie literaturą informatyczną. Naszym zdaniem to najskuteczniejszy sposób prezentacji pełnej oferty wydawniczej, a zarazem sposób na zwiększanie popytu wśród użytkowników komputerów – potencjalnych czytelników książek komputerowych. 

Z drugiej strony wielu naszych pośredników korzysta z informacji zawartych w księgarni helion.pl. Na stronie zamieszczamy listę książek w druku czy w przygotowaniu, wraz z określeniem terminu wprowadzenia ich na rynek. Dla wielu księgarzy księgarnia internetowa to najlepsze źródło informacji o książkach Helionu, informacji, które pomagają w kompleksowej obsłudze klientów ich sklepu." (AK)

 

     info z BA, badania czytelników
handel elektroniczny, Rynki zagraniczne , Rynek polski

 

 

Kategorie: Rynek w liczbach

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.