Marketing to nie jest walka na produkty, tylko na percepcję

Marketing to nie jest walka na produkty, tylko na percepcję

Wiele się ostatnio atakuje księgarzy i hurtowników, obarczając ich winą za wszystkie nieszczęścia jakie dotknęły wydawców. Poniżej przedstawiamy jedno z narzędzi marketingowych wydawców, powszechnie stosowane przy bezpośrednim zaopatrzeniu szkół w podręczniki. Pomijamy fakt, że przy takiej konfrontacji hurtownicy i księgarze nie mają żadnych szans. Większość z nas ma jednak dzieci lub wnuki w wieku szkolnym. Tymczasem wydaje się, że wybór podręcznika nie zależy od jego zawartości merytorycznej, nie zależy też od poziomu szkoleń nauczycieli lub prezentacji marketingowych wydawców. Za to zależy od tego, który wydawca zaoferuje lepsze bonusy szkole.

Tabela bonusów dla szkoły oferowanych przez jedno z czołowych wydawnictw edukacyjnych:

wartość zamówienia 1.000- 2.000 – sprzęt sportowy 
2.001- 3.500 – czajnik bezprzewodowy 
3.501- 4.500 – expres do kawy 
4.501- 6.500 – telefon bezprzewodowy lub dyktafon 
6.501- 8.500 – radiomagnetofon 
8.501-10.500 – radiomagnetofon z CD 
10.501-12.500 – TV 14" 
12.501-14.500 – wieża mini 
14.501-16.500 – magnetowid 
16.501-18.500 – TV 21" 
18.501-20.500 – kserokopiarka 
20.501-25.500 – TV 14" z magnetowidem 
25.501-30.000 – kamera video 
30.001-40.000 – TV 25" 
40.001-50.000 – komputer 
50.001 i więcej – komputer z drukarką

Rząd i Ministerstwo Edukacji Narodowej mogą spać spokojnie, wydawcy przejęli na siebie zaopatrzenie szkół.Ciekawe co na ten temat może powiedzieć Polska Izba Książki, czy takie postępowanie jest zgodne z kodeksem dobrych obyczajów?

(jw)

(więcej…)

Ta strona jest dostępna tylko dla zalogowanych osób. Jeżeli masz konto, to się zaloguj, a w innym przypadku zarejestruj się.

Logowanie użytkownika
 Zapamiętaj mnie  
Rejestracja nowego użytkownika
*Pole wymagane
Kategorie: Inne

Ten wpis jest zabezpieczony hasłem. Wpisz hasło by zobaczyć komentarze.