Polacy kupują szkolne wyprawki. Rządowy program wpływa na ich decyzje zakupowe

Polacy kupują szkolne wyprawki. Rządowy program wpływa na ich decyzje zakupowe

Przegląd

Polacy kupują szkolne wyprawki. „Dobry start” wpływa na decyzje zakupowe.

Większość z nas zakupy szkolnych wyprawek chce sfinansować z rządowego programu „Dobry Start” wynika z badań przeprowadzonych przez serwis Ceneo.pl. W tym roku co 3 rodzic deklaruje, że na zakup zeszytów i przyborów nie wyda więcej niż 300 złotych, czyli tyle ile wynosi rządowe świadczenie.

W tym roku rodzice po raz pierwszy mogą skorzystać z rządowej pomocy przy zakupie wyprawek. Jak wynika z danych serwisu Ceneo.pl już w lipcu zainteresowanie artykułami szkolnymi w sklepach internetowych wzrosło o 13% w porównaniu do poprzedniego roku. Pierwsze tygodnie sierpnia to już wzrost o ponad 20%. Z pewnością na te wyniki wpływ ma nie tylko rosnąca popularność zakupów internetowych, ale również fakt, że już w połowie lipca rząd wypłacił pierwsze świadczenia z programu „Dobry Start” – wyjaśnia Tomasz Jankowski PR Manager Ceneo.pl

Z badań wśród internautów przeprowadzonych przez serwis na przełomie lipca i sierpnia wynika, że tylko co 5 rodzic odłożył pieniądze na zakup szkolnej wyprawki. Zdecydowana większość deklaruje, że finansuje zakupy książek i szkolnych przyborów z bieżących wydatków. Niektórzy przeznaczają na to pieniądze z innych świadczeń takich jak np. alimenty.

Szkolne wyprawki kupujemy w kilku etapach

Rodzice, którzy w tym roku muszą kupić dzieciom książki przyznają, że ich ceny wzrosły w porównaniu do poprzedniego roku. Mimo to większość ankietowanych wskazała,
że najczęściej decyduje się na ich zakup w księgarniach. Na kolejnych miejscach znalazły się sklepy internetowe i serwisy ogłoszeniowe gdzie sprzedawane są używane podręczniki.
W przypadku akcesoriów szkolnych Polacy deklarują, że kupują je głównie w supermarketach lub sklepach papierniczych. Co 3 rodzic planuje ich zakup w sklepach internetowych.
Z analizy którą przeprowadziliśmy pod koniec czerwca wynika, że za najtańszą wyprawkę szkolną
w sklepach internetowych trzeba zapłacić około 160 złotych. Do tej kwoty trzeba doliczyć jeszcze koszty wysyłki, choć niektóre sklepy internetowe gwarantują bezpłatną dostawę nawet w 48 godzin – podkreśla Jankowski.


Gwiezdne Wojny najpopularniejszym motywem wśród artykułów szkolnych

Wśród artykułów szkolnych, które rodzice najchętniej wybierają w sklepach internetowych są tornistry i plecaki. Kolejnymi produktami, które cieszą się dużym zainteresowaniem są zeszyty, kredki i długopisy. Co ciekawe zdecydowanie najmodniejszym motywem artykułów szkolnych w tym roku są Gwiezdne Wojny. Na kolejnych miejscach znalazły się motywy z kotem Pusheen i lalka Barbie.


Ceneo.pl to jeden z największych serwisów e-commerce w Polsce, skupiający ponad 18 000 sklepów internetowych. Codziennie ułatwia milionom użytkowników znalezienie produktów i atrakcyjnych ofert sklepowych. Dzięki mobilnej aplikacji Ceneo.pl klienci mogą nie tylko zrobić zakupy czy poznać opinie, ale również porównać ceny za pomocą skanera kodów kreskowych. Serwis umożliwia też robienie zakupów w różnych sklepach za pomocą jednego zamówienia.
Z kolei sklepom oferuje możliwość zwiększenia sprzedaży oraz promocję swojej marki.

 

 

Kategorie: Wydarzenia
Tagi: Ceneo.pl