Podyplomowe Studia Polityki Wydawniczej i Księgarstwa
Przegląd
- Typ: Szkolenia
Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego, Nowy Świat 69, 00-927 Warszawa
pragnie poinformować, że w nowym roku akademickim swą kolejną edycję rozpoczną
Podyplomowe Studia Polityki Wydawniczej i Księgarstwa
Studia działają od 1998 r. Przeznaczone są zarówno dla osób, które pracują już na rynku książki i pragnęłyby podnieść swoje kwalifikacje, jak również dla tych, które przewidują możliwość podjęcia takiej pracy w przyszłości. Wymagany jest co najmniej stopień licencjata.
Nauka trwa dwa semestry, od listopada 2017 r. do lipca 2018 r., egzamin końcowy we wrześniu 2018. Zajęcia odbywają się co kilka tygodni (początek: piątek, godz. 16.30, zakończenie: niedziela ok. 13.15), 5 razy w semestrze, łącznie przewidziano ok. 160 godz.
Program obejmuje szeroko pojętą problematykę rynku książki oraz zagadnienia praktyczne związane m.in. z marketingiem wydawniczym, zarządzaniem wydawnictwem, informacją o książce, pracą redakcji, prawem autorskim, promocją, udziałem w targach, dystrybucją, produkcją, poligrafią i edytorstwem, nowymi technologiami wydawniczymi, self-publishing.
Nabór przeprowadzony będzie do wyczerpania limitu miejsc. Zajęcia rozpoczną się w listopadzie. Decyduje kolejność zgłoszeń.
Czesne – ok. 3500 zł za cały rok akademicki (opłaty w ratach bez odsetek).
Wykładowcami są uczestnicy i analitycy rynku książki, znający omawiane zagadnienia z praktyki zawodowej.
Zajęcia prowadzą m.in.:
Włodzimierz Albin (prezes Polskiej Izby Książki, szef Wolters Kluwer) oraz Karina Smolak i Jarosław Matuszewski (Wolters Kluwer) – zarządzanie wydawnictwem
Jacek Włodarczyk (Book Marketing Research (BMR), Wirtualny Wydawca (www.wirtualnywydawca.pl) – marketing wydawniczy
mec. Andrzej Karpowicz (Kancelaria Juris) – prawo autorskie
Grzegorz Majerowicz (IPS, ABE-IPS, wiceprezes PIK) – książka i prawo
Barbara Miecznicka (Difin, b. szefowa „Świata Książki”)- zarządzanie redakcją
dr Andrzej Rostocki (d. Uniwersytet Łódzki) – public relations na rynku książki
red. Andrzej Palacz (właściciel i red. nacz. miesięcznika „Wydawca”, wydawca.com.pl, wyd. Inicjał) – poligrafia i edytorstwo
dr Grzegorz Boguta (prezes PIK przez pierwsze trzy kadencje, b. szef PWN, Doradztwo Wydawnicze GAB) – panorama polskiego rynku książki
Paweł Waszczyk (red. nacz. “Biblioteki Analiz”) – książka na świecie, czytelnictwo
Jolanta Zyzek (BookBook) – problemy hurtu
Arkadiusz Seidler (Audioteka, d. dyr. w wyd. Langenscheidt, Buchmann i w Grupie Foksal) – relacje międzysektorowe wydawca – hurtownik – księgarz, książki audio
red. Piotr Dobrołęcki (red. naczelny „Magazynu Literackiego”) – targi książki w Polsce, media branżowe
Beata Stasińska (W.A.B.) – targi książki na świecie, budowanie listy wydawniczej, sprzedaż praw
Iwonna Stefańska (b. kier.działu produkcji w CH Beck) – problemy produkcji
red. Hanna Maria Giza (PR II) – dziennikarz wobec rynku książki
Piotr Kowalczyk (Ebook Friendly) – self-publishing, e-książki na świecie
Maciej Foks (Uniwersytet Warszawski)– Internet w wydawnictwie, e-książki w Polsce
dr Michał Zając (Uniwersytet Warszawski) – rynek książki dla dzieci
Sonia Draga, Barbara Jóźwiak, Piotr Kierył, Jarosław Matuszewski, ks. Leszek Skorupa – różne segmenty polskiego rynku książki
Rekrutacja elektroniczna poprzez stronę: www.irk.podyplomowe.uw.edu.pl/pl
Dodatkowe informacje:
dr Agnieszka Chamera-Nowak (sekretarz naukowy PSPWiK)
Uniwersytet Warszawski, Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Nowy Świat 69, III p., pok. 139
e-mail: achamera@uw.edu.pl
dr hab. Marek Tobera (kierownik PSPWiK)
e-mail: marektob@wp.pl
Artykuły powiązane:
O autorze
Skomentuj
Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.