eKsięgarnia – największa, nie-sieciowa księgarnia naukowa wchodzi z impetem na rynek m-commerce

eKsięgarnia – największa, nie-sieciowa księgarnia naukowa wchodzi  z impetem na rynek m-commerce

Przegląd

eKsięgarnia – jedna z największych, niezależnych księgarni naukowych w Polsce przechodzi rebranding z wykorzystaniem nowoczesnej koncepcji Mobile First. Tym samym księgarnia internetowa jeszcze bardziej dostosuje się do aktualnych potrzeb e-klientów, ze szczególnym naciskiem na użytkowników urządzeń mobilnych. Przejście na rozwiązanie oparte o lepszy, wydajny silnik Magento pozwoli księgarni zwiększyć asortyment ze 115 tysięcy do 600 tysięcy egzemplarzy książek.

eksiegarnia
eKsięgarnia jest szczególnie rozpoznawalna w środowisku akademickim i naukowym. To za sprawą najobszerniejszejna rynku polskim oferty literatury fachowej i specjalistycznej.
Z tego też względu największy nacisk przy procesie rebrandingu jest położony nie tylko na odświeżenie szaty graficznej, ale przede wszystkim na nową kategoryzację produktów. Dzięki temu wyszukiwanie spośród wielu tysięcy tytułów będzie wydajne, proste i wygodne.
W e-commerce ma to również ważne znaczenie co wyjątkowo atrakcyjne ceny.

Rosnący w siłę rynek mobilny i dominująca rola użytkowników smartfonów, postawiła przed eKsięgarnią kolejne wyzwanie. Dlatego we współpracy z Bold Brand Commerce, zdecydowała się na realizację projektuw metodologii Mobile First. Takie podejście
w przypadku księgarni internetowej jest unikalne na skalę kraju.

Stawianie wersji mobilnej na pierwszym miejscu pozwala spojrzeć na projektowany sklep internetowy z nowej perspektywy. Zamiast rozważać, co wyciąć zwersji desktopowej żeby „zmieściła się na małym ekranie komórki”, robimy duży krok naprzód, zaczynamy od formy mobilnej, a następnie rozbudowujemy ją na potrzeby większych urządzeń. Dzięki temu możemy znaleźć najbardziej skuteczne rozwiązania dla eKsięgarni i nie zgubić kluczowej dlaużytkowników prostoty użycia – mówi Marcin Piwowarczyk, dyrektor strategii w Bold Brand Commerce.

Wybór ścieżki realizacji projektu został poprzedzony badaniami usability dotychczasowego serwisu oraz badaniami wizerunku marki. W ciągu najbliższych miesięcy nastąpi stopniowe wdrożenie nowej odsłony eKsięgarni. Biorąc pod uwagę współpracę eKsięgarnii z Bold Brand Commerce, efekty zaskoczą niejednego użytkownika.

Przez ostatnie kilka lat szukaliśmy firmy, która pomogłaby nam nie tylko stworzyć sprawnie działający sklep internetowy, ale też takiej, która aktywnie współpracowałaby z nami przy określaniu kierunku rozwoju i zakreślaniu dalekosiężnych planów. Nasza dotychczasowa współpraca z firmą Bold potwierdza, że udało się nam znaleźć kompetentnego
i innowacyjnego partnera, dlatego z niecierpliwością czekamy na wynik naszej pracy–
mówi Barbara Balmas, dyrektor marketingu w eKsięgarnia.

Kategorie: Rynek Polski, Wydarzenia