Pearson Central Europe w 2011 roku

Pearson Central Europe w 2011 roku

Przegląd

Pearson Central Europe Sp. z o.o., należy do grupy edukacyjnej Pearson – największego dostawcy rozwiązań edukacyjnych na świecie, której częścią jest także Financial Times oraz Penguin. Firma działa w Polsce od ponad 20 lat i jest jednym z wiodących wydawców edukacyjnych. Obecnie w ofercie Pearson Central Europe znajdują się nie tylko nowoczesne podręczniki, ale także innowacyjne rozwiązania cyfrowe on-line i off-line.Do niedawna spółka publikowała materiały do nauki języka angielskiego i niemieckiego pod marką Pearson Longman, a od połowy 2011r. wyłącznie pod marką Pearson. Unifikacja wizerunku to efekt synergii działań wewnątrz grupy Pearson obecnej w ponad 70 krajach na świecie. Integracja działań i współpraca pomiędzy oddziałami pozwala Pearson Central Europe na korzystanie z najlepszych osiągnięć w tworzeniu nowoczesnych materiałów edukacyjnych, wykorzystanie wiedzy eksperckiej oraz innowacyjnych rozwiązań. Działania te już w minionym roku sprawiły, że 33% sprzedaży grupy Pearson stanowią nowe media.

W roku 2011 zarząd Pearson Central Europe podpisał umowę o współpracy licencyjnej i dystrybucyjnej z wydawnictwem Langenscheidt poszerzając tym samym własne portfolio publikacji do nauki języka niemieckiego. W roku 2011 nastąpiło także połączenie z Fronter Sp. z o.o. (również część grupy Pearson) – dostawcą platformy i narzędzi do nauki i współpracy w trybie on-line.

Przez ostatnie cztery lata warszawskie biuro Pearsona kierowało działaniami firmy w 14 krajach Europy Centralnej, wykorzystując synergie i możliwości biznesowe pojawiające się w regionie. Od lutego 2012 r. zarząd Pearson Europe przekazał oddziałowi polskiemu kierowanie działalnością firmy także w Rosji, na Ukrainie, i innych krajach byłego ZSRR oraz Grecji, Cyprze i Malcie, tworząc tym samym nowy region – Pearson Central and Eastern Europe. Lista krajów wchodzących w skład nowego regionu wzrosła tym samym do 33.

Dalsze działania będą miały na celu kontynuację dotychczasowej polityki firmy.

Najlepiej sprzedającymi się tytułami w roku ubiegłym były:

  • English Adventure – klasy 1-3
  • New Friends – klasy 4-6
  • (New) Exam Challenges – gimnazja
  • Upbeat– szkoły gimnazja
  • (New) Matura Success– szkoły ponadgimnazjalne
  • Repetytorium Maturalne – szkoły ponadgimnazjalne

W 2011 roku Pearson Central Europe zanotował 8,4% wzrost przychodów ze sprzedaży, które wyniosły 93,29 mln zł.

W roku ubiegłym Oficyna wydała 617 tytułów, w tym 317 nowości. Łącznie sprzedano ponad 4 mln egz. książek w średniej cenie 22,16 zł za egz.

 

Tagi: Pearson

O autorze

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.