Pearson Central Europe w 2011 roku
Przegląd
- Typ: Wydawnictwa
- Marka: Pearson Education
W roku 2011 zarząd Pearson Central Europe podpisał umowę o współpracy licencyjnej i dystrybucyjnej z wydawnictwem Langenscheidt poszerzając tym samym własne portfolio publikacji do nauki języka niemieckiego. W roku 2011 nastąpiło także połączenie z Fronter Sp. z o.o. (również część grupy Pearson) – dostawcą platformy i narzędzi do nauki i współpracy w trybie on-line.
Przez ostatnie cztery lata warszawskie biuro Pearsona kierowało działaniami firmy w 14 krajach Europy Centralnej, wykorzystując synergie i możliwości biznesowe pojawiające się w regionie. Od lutego 2012 r. zarząd Pearson Europe przekazał oddziałowi polskiemu kierowanie działalnością firmy także w Rosji, na Ukrainie, i innych krajach byłego ZSRR oraz Grecji, Cyprze i Malcie, tworząc tym samym nowy region – Pearson Central and Eastern Europe. Lista krajów wchodzących w skład nowego regionu wzrosła tym samym do 33.
Dalsze działania będą miały na celu kontynuację dotychczasowej polityki firmy.
Najlepiej sprzedającymi się tytułami w roku ubiegłym były:
- English Adventure – klasy 1-3
- New Friends – klasy 4-6
- (New) Exam Challenges – gimnazja
- Upbeat– szkoły gimnazja
- (New) Matura Success– szkoły ponadgimnazjalne
- Repetytorium Maturalne – szkoły ponadgimnazjalne
W 2011 roku Pearson Central Europe zanotował 8,4% wzrost przychodów ze sprzedaży, które wyniosły 93,29 mln zł.
W roku ubiegłym Oficyna wydała 617 tytułów, w tym 317 nowości. Łącznie sprzedano ponad 4 mln egz. książek w średniej cenie 22,16 zł za egz.
Artykuły powiązane:
O autorze
Skomentuj
Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.