Najnowsze informacje z rynku międzynarodowego

Najnowsze informacje z rynku międzynarodowego
  • Amazon.com wprowadza nowe formy sprzedaży książek. Pod koniec sierpnia największa na świecie księgarnia online uruchomiła mozliwość kupna danych fragmentów książek elektronicznych, może to być np. ulubiony rozdział danej pozycji. Wkrótce ma powstać kolejny program sprzedaży Amazon Pages, pozwalający na zakup wybranych stron z interesujących nas publikacji. Jakby tego było mało, do każdej zakupionej papierowej pozycji, firma dostarczy jej wersję elektroniczną. Czy mozna chcieć czegoś więcej?:-)
 
  • Ruszyła biblioteka internetowa Google’a. Serwis Google Print udostepnił w sieci tysiące zeskanowanych tytułów, nie objętych prawami autorskimi. Książki pochodzą z Uniwersytetów Stanford, Harvard, Michigan oraz Nowojorskiej Biblioteki Publicznej. Przypominamy, że projekt został wcześniej zawieszony na okres 3 miesięcy, co było spowodowane protestami pisarzy i wniesieniem do sądu skargi przez Stowarzyszenie Wydawców Amerykańskich. Na stronie www.print.google.com można wyszukać wybrane fragmenty i zdania z zeskanowanych publikacji.
 
  • W Wielkiej Brytanii, przez ostatnie 3 lata, liczba tradycyjnych księgarń z książkami używanymi spadła z 1200 do około 600 placówek. Spowodowane jest to głównie gwałtownym wzrostem sprzedaży online. Często klienci przychodzą do księgarni, przeglądają tytuły i mówią “w internecie widziałem/am taniej”. Czyżby zbliżał sie zmierzch tradycyjnych księgarń? Zaznaczam, że takie serwisy jak Abebooks.com i Amazon.com oferują obecnie w internecie ponad 70 mln tytułów książkowych.
 
  • Harlequin zanotował bardzo dobre wyniki w III kwartale 2005 roku. Sprzedaż wzrosła o 1,8%, do 138,3 mln $, a zysk operacyjny o 7,2% (25 mln $). Najlepiej sprzedawały się pojedynczne tytuły, natomiast sprzedaż serii książkowych znacznie spadła. Po 9 miesiacach 2005 roku sprzedaż spadła do 409 mln $, a zysk netto wzrósł do 72,9 mln $.
 
  • Bertrams wyda wkrótce nowy magazyn poświęcony książkom, przeznaczony specjalnie dla niezależnych księgarń. Miesiecznik BookTime będzie rozdawany bezpłatnie dla klientów w księgarniach. Znajdą się w nim wywiady z autorami, recenzje książek i wszelkie inne newsy związane z rynkiem wydawniczym

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/wirtua/domains/wirtualnywydawca.pl/public_html/wp-content/themes/waszww-theme/includes/single/post-tags.php on line 4

O autorze

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.