Wydawnictwo Media Service Zawada podsumowało ubiegły rok

Przegląd

Wydawnictwo Media Service Zawada w ub.r. zanotowało wzrost przychodów o 2,2 proc. do 32,17 mln zł, a jego zysk netto zmalał z 772,5 do 604,5 tys. zł. Firma pod koniec ub.r. sprzedała Story House Egmont prawa do wydawania w Polsce siedmiu magazynów dziecięcych m.in. „Świnki Peppy”, „Scooby Doo” i „Cartoon Network”.

Przychody sprzedażowe wydawnictwa zwiększyły się z 31,49 do 31,85 mln zł , a wynik ze zmiany stanu produktów poszedł w górę z -28,1 do 317,9 tys. zł.

Zmalały nakłady na wynagrodzenia  z 5,3 do 4,62 mln zł (wydawnictwo tak jak rok wcześniej zatrudniało na etacie 33 osoby), oraz koszty rodzajowe określone jako pozostałe – z 856,9 do 569,9 tys. zł. Media Service Zawada sprzedało licencje do czasopism. Jak informuje serwis Wirtualne Media, w konsekwencji wynik sprzedażowy wydawnictwa poszedł w dół z 328,4 tys. zł zysku do 2,08 mln zł straty. Pozostałe wyniki rentowności pozostały na plusie głównie dzięki 3,04 mln zł wpływów operacyjnych określonych jako pozostałe. Media Service Zawada zapowiedziało, że skupi się na wydawaniu książek dla dzieci.

Zysk operacyjny firmy zwiększył się z 219,3 do 957,3 tys. zł, a przy skurczeniu się wpływów finansowych z 940,4 do 29,3 tys. zł zysk brutto poszedł w dół z 960,6 do 777,2 tys. zł,  zysk netto z 772,5 do 604,5 tys. zł. Zeszłoroczny zysk netto zasili kapitał zapasowy. Spółka zapowiedziała w sprawozdaniu, że w br. planuje „utrzymanie dalszego wzrostu rozwoju w zakresie liczby wydawanych książek i rozpoczęcia edycji innych tytułów”.

 

źródło:www.wirtualnemedia.pl

Kategorie: Rynek Polski