“2030. Jak ścieranie się najwyraźniejszych dzisiejszych trendów przekształci przyszłość wszystkiego” – nowość wydawnictwa Studio Emka już w sprzedaży!

Przegląd

TYTUŁ: 2030. Jak ścieranie się najwyraźniejszych dzisiejszych trendów przekształci przyszłość wszystkiego
AUTOR: Mauro F. Guillén
ILOŚĆ STRON: 372
OPRAWA: miękka ze skrzydełkami
FORMAT: 150x227mm
CENA: 54,90 zł
PREMIERA: 30 listopada
https://studioemka.com.pl/ekonomia-biznes/638-2030.html

 

Celem, misją książki „2030” jest próba wyobrażenia sobie wyłaniającego się świata przebudowanego przez zmiany demograficzne, globalne ocieplenie, dysrupcję technologiczną i geopolityczny nieład.

Omawiana książka, wynik siedmiu lat badań przeprowadzonych przez Autora na Wharton School, jest wyrazem troski nie tylko o stan biznesu, ale także o to, jak wytwórcy (robotnicy) i konsumenci mogą być dotknięci przez lawinę zmian, które nadchodzą. Jak pisze Guillen:
„Zegar tyka. Rok 2030 nie jest odległym momentem w odległej przyszłości. Jest za rogiem! A my musimy się przygotować na wszystkie możliwości i wyzwania”.

Zdaniem Autora nasz oswojony świat znika gwałtownie i jesteśmy otaczani przez nową rzeczywistość, którą rządzą nowe systemy zasad. W większości krajów na świecie będzie więcej dziadków niż wnuków, a rynki średniej klasy w Azji będą większe niż w całych Stanach Zjednoczonych i Europie razem liczonych. Znajdziemy się w sytuacji, w której będzie więcej robotów niż robotników, więcej komputerów niż ludzkich mózgów, więcej sensorów niż ludzkich oczu i więcej walut niż krajów.

Guillen próbuje stworzyć mapę drogową do nawigowania przez turbulencje, które są przed nami. Budując założenie metodologiczne do swojej książki, postuluje – zamiast szufladkowania i myślenia pionowego – poszukiwanie połączeń linearnych i ogląd z boku (peripherial vision), zatem myślenie obwodowe, ogląd zobiektywizowany, analizy, a nie ocenianie, a przede wszystkim zewnętrzny, niejako zintegrowany punkt widzenia. I, jako Europejczyk z urodzenia, wspiera się zdaniem Marcela Prousta, że odkrywcza podróż nie polega na szukaniu nowych krajobrazów, ale na posiadaniu nowych oczu. Istotnie, przyjętemu złożeniu metodologicznemu i sentencji Prousta Autor pozostaje wierny w całej książce.

Dość obszerny tekst (289 stron) zbudowany jest z: wprowadzenia, 8 rozdziałów, konkluzji i postscriptum. Szczególnie podkreślić trzeba obecność postscriptum, końcowego eseju poświęconego covid, co, przy innych jej zaletach, czyni tę wydaną w ubiegłym roku książkę szczególnie aktualną.

Podstawowa kwestia jest taka: każdy finał oznacza świt nowej rzeczywistości pełnej szans, o ile odważysz się sięgać głębiej pod powierzchnię, antycypować trendy, angażować się zamiast się dystansować i nauczysz się, jak podejmować skuteczne decyzje dla siebie, swoich dzieci, partnera czy małżonka, przyszłej rodziny, firmy i tak dalej. Dotknie to wszystkich.

To jedna z tych rzadkich książek, gdzie autor nie narzuca swojego punktu widzenia, tylko ukazuje zawiłości i różne punkty widzenia oraz wielowymiarowość sytuacji. I robi to rzetelnie i w zaskakująco przyziemny sposób.

Jeśli chociaż trochę jesteś zatroskany losami świata, zastanawiasz się co będzie w przyszłości i jak się w tym wszystkim odnaleźć – „2030” to naprawdę kawałek solidnej lektury.

Książka „2030” trafiła na szczyt listy bestsellerów renomowanego dziennika „The Wall Street Journal”.

O Autorze:
Mauro F. Guillen, z pochodzenia Hiszpan, urodził się w roku 1964. W roku 1987 ukończył Uniwersytet w Oviedo i dla dalszych studiów przeniósł się do USA. Po dyplomie w Yale pracował do roku 2021 jako wykładowca w Wharton University of Pennsylvania, w tym czasie także (1992–1996) wykładał w Massachusetts Institute of Technology. Pełnił prestiżowe funkcje w Penn Lauder Center for International Business Education and Research oraz w Institute of Management and International Studies (w latach 2007–2019 był dyrektorem tego instytutu). W 2021 roku został dyrektorem I dziekanem Cambridge Judge Business University of Cambridge. Jest wiceprzewodniczącym rady programowej Światowego Forum Ekonomicznego. Jego specjalności naukowe to socjologia, ekonomia polityczna i pedagogika zarządzania. Tej problematyce poświęcił kilkanaście książek.

Kategorie: Biznes i Ekonomia
Tagi: Studio Emka