Burda Media Polska w 2020 – 9,8 proc. mniej z prasy i książek

Burda Media Polska w 2020 – 9,8 proc. mniej z prasy i książek

Przegląd

W ub.r. przychody Burda Media Polska zmalały o 20,1 proc. do 130,75 mln zł, głównie z powodu spadku wpływów reklamowych o 35,2 proc. Średnioroczne zatrudnienie w firmie zmniejszono o 19 osób, a wynik netto poszedł w dół z 3,66 mln zł zysku do 9,83 mln zł straty – wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

Wpływy reklamowe Burda Media Polska zmniejszyły się z 65,72 mln zł  do 42,57 mln zł w ub.r.

Przychody wydawnictwa z wyrobów i towarów, czyli głównie sprzedaży tytułów prasowych i książek, zmniejszyły się o 9,8 proc. – z 92,09 do 83,01 mln zł. Przychody krajowe Burda Media Polska zmalały ze 150,83 do 124,77 mln zł, a wpływy z zagranicy – z 12,07 do 6,64 mln zł. Firma zanotowała spadek kosztów o 14 proc. W ub.r. wydatki operacyjne Burda Media Polska wyniosły 137,87 mln zł, po spadku o 14 proc. ze 160,26 mln zł w 2019 roku. Przy czym wartość sprzedanych towarów i materiałów zwiększyła się z 29,91 do 36,84 mln zł. Natomiast nakłady na usługi obce poszły w dół z 75,57 do 55,44 mln zł, na wynagrodzenia – z 30,16 do 26,26 mln zł, a na zużycie materiałów i energii – z 15,39 do 11,45 mln zł.

Czytaj więcej na: https://www.wirtualnemedia.pl/

Kategorie: Rynek Polski
Tagi: Burda Polska