Wpływy Merlin Group 40 proc. w dół, 2,1 mln zł straty

Wpływy Merlin Group 40 proc. w dół, 2,1 mln zł straty

Przegląd

W zeszłym kwartale Merlin Group, właściciel kilku sklepów internetowych, zanotowała spadek przychodów sprzedażowych o 39,6 proc. do 5,14 mln zł, a jej strata netto zmalała z 3,95 do 2,09 mln zł. – Celem zarządu spółki obecnie jest sukcesywne zwiększanie obrotu przy jednoczesnym zwiększaniu realizowanej marży – podkreślają władze firmy.

Zarząd Merlin Group w liście do interesariuszy podkreśla, że w pierwszym kwartale br. zakończył optymalizację procesów i kosztów. – Koszty najmu powierzchni biurowej zostały ograniczone o ponad 50 proc., podobnie jak koszty związane z magazynem. Procesy logistyczne zostały zweryfikowane i usprawnione pozwalając spółce przy mniejszych kosztach obsłużyć tą samą lub nawet większą ilość zamówień – wyliczono. W marcu br. w serwisie Merlin.pl wprowadzono system AI Smart Search oparty na sztucznej inteligencji wyszukiwarka produktów. W przyszłości ma on zostać wdrożony w kolejnych e-sklepach należących do firmy.

Wydatki operacyjne Merlin Group w zeszłym kwartale wyniosły 6,71 mln zł, co wobec 10,91 mln zł rok wcześniej oznacza spadek o 38,5 proc. Wartość sprzedanych towarów i materiałów poszła w dół z 7,15 do 4,05 mln zł, nakłady na usługi obce – z 2,5 do 1,67 mln zł, a na wynagrodzenia – z 800,3 do 640,2 tys. zł. Zarząd podkreśla, że marża zwiększyła się rok do roku o 35 proc. Rentowność firmy poprawiła się, ale pozostaje ujemna. Strata sprzedażowa zmalała z 2,39 do 1,56 mln zł, strata operacyjna – z 2,34 do 1,53 mln zł, strata brutto – z 3,78 do 2,08 mln zł, a strata netto – z 3,95 do 2,09 mln zł.

 

Czytaj więcej na: https://www.wirtualnemedia.pl/

Kategorie: Rynek Polski
Tagi: Merlin Group