Allegro zwiększa przychody o 61% r/r w I kwartale i podwyższa oczekiwania na cały 2021 rok

Allegro zwiększa przychody o 61% r/r w I kwartale i podwyższa oczekiwania na cały 2021 rok

Przegląd

Najważniejsze parametry finansowe

●Przychody netto w I kw. 2021 r. wyniosły 1,21 mld zł (+61,1% r/r), do czego przyczynił się wzrost wskaźnika Take Rate o 112 pb. r/r do 10,43%.
●Wartość sprzedanych produktów (GMV) na platformie Grupy Allegro.eu w I kw. 2021 r. wyniosła 9,6 mld zł (46,1% r/r).
●Liczba aktywnych kupujących przekroczyła 13,2 mln (+13,4% r/r), a ich roczne wydatki wyniosły średnio 2.880 zł (+38,9% r/r). ●Skorygowana EBITDA, czyli zysk operacyjny bez amortyzacji i uwzględnienia zdarzeń jednorazowych, wyniósł 535,6 mln zł (+50,6% r/r).
●Allegro podwyższyło swoje oczekiwania dotyczące całego roku 2021. Spodziewa się, że GMV wzrośnie o około 20% r/r, przychody netto Grupy wzrosną o nieco ponad 30% r/r, a skorygowana EBITDA wzrośnie o około 20% r/r.
●Przewidywania dotyczące nakładów inwestycyjnych w 2021 roku pozostają na niezmienionym poziomie 550–600 mln zł.

W I kw. 2021 roku wartość sprzedanych produktów na platformie Grupy osiągnęła 9,6 mld zł, co oznacza wzrost o 46,1% r/r. Przychody netto Grupy w tym okresie wyniosły 1,21 mld zł i były o 61,1% wyższe niż w I kw. 2020 roku. Największy, 82,2% udział w przychodach ogółem miał segment marketplace, usługi reklamowe odpowiadały za 8,4% przychodów, własna sprzedaż detaliczna za 4,9% oraz porównywarka cen Ceneo.pl za 4,1%.

Jon Eastick, dyrektor finansowy Allegro, powiedział: Allegro wypracowało naprawdę solidne wyniki w pierwszym kwartale, między innymi dzięki bardzo dobrym rezultatom z działalności reklamowej, a także w związku z pierwszymi przychodami z tytułu współfinansowania przez sprzedawców dostaw do paczkomatów w ramach programu Smart! Przełożyło się to na wzrost przychodów o 61,1%, 15 punktów procentowych powyżej wzrostu GMV, przyczyniając się do wzrostu skorygowanego wyniku EBITDA o 50,6% do 535,6 mln zł, pomimo wyższych o 147% r/r kosztów subsydiowania dostaw dla coraz liczniejszego grona klientów Smart! Te wyniki zachęcają nas do kontynuacji inwestycji w nasze ambitne innowacje na platformie, między innymi Allegro Pay, dalszy rozwój programu Smart! oraz infrastrukturę związaną z dostawami, przy jednoczesnym dalszym ograniczaniu dźwigni finansowej do końca roku. Chociaż planujemy rozważnie, licząc na zniesienie dalszych ograniczeń i spodziewając się zaostrzenia konkurencji, z przyjemnością możemy dziś podnieść nasze oczekiwania dotyczące spodziewanego wzrostu GMV, przychodów i skorygowanej EBITDA w całym 2021 roku.

Zarząd przewiduje obecnie, że GMV wzrośnie w całym bieżącym roku o około 20%, przychody netto o nieco powyżej 30%, a skorygowana EBITDA o około 20%.

Założenia dotyczące nakładów inwestycyjnych w 2021 roku pozostają niezmienione na poziomie 550–600 mln zł. W I kw. 2021 r. wyniosły one 60,0 mln zł, wobec 43,5 mln zł w I kw. 2020 r. Inwestycje planowane na ten rok obejmują przede wszystkim dalszy rozwój platformy ijej funkcjonalności, po skokowym zwiększeniu skali działalności w 2020 r., a także nowe rozwiązania logistyczne, mające na celu dalsze usprawnianie dostaw. Plany te zakładają m.in. zakończenie pierwszych etapów budowy własnej sieci automatów paczkowych Grupy oraz uruchomienie usługi Allegro Fulfillment, która zapewni dodatkowe źródło przychodów dla Allegro z tytułu magazynowania, pakowania i wysyłki towarów w imieniu sprzedawców.

Po dynamicznym wzroście w 2020 roku, w pierwszym kwartale tego roku odnotowaliśmy dalszą poprawę rezultatów –zarówno pod względem miar operacyjnych kluczowych dla satysfakcji klientów, jak również samych wyników finansowych. Nieustannie usprawniamy obszary, które nazywamy podstawami handlu detalicznego, zapewniając najbardziej konkurencyjne ceny i zwiększając wybór, a także rozwijaliśmy nowe obszary działalności, takie jak Allegro Pay i platforma Allegro Biznes–powiedział François Nuyts, prezes Allegro. –Konsumenci coraz częściej wybierają Allegro robiąc codzienne zakupy. Na koniec I kwartału liczba aktywnych kupujących przekroczyła 13,2 mln, o 13,4% więcej niż przed rokiem. Przeciętne roczne wydatki na jednego kupującego wzrosły do prawie 2880 zł, czyli o 38,9% r/r. Odnotowaliśmy również dwucyfrowy wzrost liczby sprzedawców, wtym zagranicznych, a także liczby ofert. Wyczekując zniesienia obostrzeń dotyczących COVID, jesteśmy przekonani, że dzięki wszystkim zaplanowanym przez nas innowacjom Allegro pozostanie dla konsumentów najlepszym miejscem do robienia zakupów

 

źródło: Allegro

 

Kategorie: Rynek Polski
Tagi: Allegro