Reklama online – wzrost o 9% w I kwartale 2019
Przegląd
- Typ: Badania
W bieżącym roku nadal rośnie wartość reklamy online. W pierwszym kwartale 2019 roku inwestycje w promocję cyfrową wyniosły 1,1 mld zł, co daje wzrost o 9% w porównaniu do analogicznego okresu zeszłego roku. Przypomnijmy, że w 2018 roku wartość reklamy online wyniosła 4,5 mld zł (wzrost rok do roku na poziomie 13%). Dominującym formatem była reklama graficzna – (47,2%), swoją pozycję umocniły ogłoszenia online (17,1% udziału), wynika z badania iab pwc.
Dotychczas obserwowane trendy także się utrzymały. Wśród kluczowych czynników rozwojowych należy wskazać na reklamę w urządzeniach mobilnych, która zanotowała wzrost o 20%. Swoje pozycje umocniły także: reklama sprzedawana w modelu programmatic (wzrost o 35%), reklama w social media (+21%) oraz wideo online (+17%).
źródło: IAB Polska