500 tysięcy zamówień od zewnętrznych sprzedawców na platformie Empik.com

Przegląd

Empik.com ogłasza kolejny sukces swojej platformy sprzedażowej. W ciągu ponad dwóch lat od momentu startu marketplace zrealizowano ponad 500 tys. zamówień od sprzedawców oferujących swoje produkty na Empik.com.

Sprawdzony sklep internetowy

Marketplace Empik.com wystartował w kwietniu 2017 r. i tylko w ciągu 12 miesięcy od premiery platforma zarejestrowała ponad 100 tysięcy zamówień, a pół roku później już 200 tysięcy. Z biegiem czasu rozszerzył się zarówno jej asortyment, jak i grono sprzedawców oferujących produkty.

Systematycznie zwiększała się również liczba osób robiących za jej pomocą zakupy. Po niespełna 28 miesiącach funkcjonowania na platformie zarejestrowano pięćsettysięczne zamówienie. W marketplace Empik.com swoje produkty sprzedaje już 554 sprzedawców z różnych branż, oferując setki tysięcy produktów w 16 kategoriach. To miedzy innymi sprzęt sportowy i elektroniczny, AGD, RTV, akcesoria domowe, meble, kosmetyki, perfumy, czy odzież.

Entuzjaści zakupów przez internet wybierają Empik, bo cenią wygodę. – Dużym atutem naszego marketplace jest to, że klienci za pomocą jednej platformy mogą kupić praktycznie wszystko, czego potrzebują, a ponadto mogą być pewni dobrej jakości wybranych produktów. Cieszymy się, że jednymi z najczęściej wybieranych artykułów są te rozwijające pasje. Osoby, które dopiero szukają zainteresowań lub pragną poszerzać swoje kompetencje w określonym kierunku, na naszej platformie znajdą dobrze dopasowane narzędzia, sprzęt i pomoce naukowe, które im w tym pomogą – dodaje Rafał Murawski, Marketplace Manager w sklepie Empik.com.

W marketplace Empik.com najchętniej kupowane są produkty z kategorii Dom i Ogród (23%), Zdrowie i Uroda (10%), Zabawki (14%), Elektronika (38%), Sport (8%), Dziecko i mama (5%) oraz Moda (2%) – są to głównie produkty niedostępne w stacjonarnych sklepach Empiku.

Bezpieczne zakupy online

Empik.com stale dywersyfikuje i rozszerza ofertę produktów dostępnych na platformie. Każdy z nich, zanim znajdzie się w marketplace, jest starannie wyselekcjonowany i sprawdzony pod kątem jakości i atrakcyjności. Dla klientów ma to szczególne znaczenie, gdyż, jak wynika z badań TÜV Rheinland Polska przeprowadzonych w 2018 r., to właśnie jakość produktu jest najważniejszym kryterium zakupowym wśród Polaków (71 %).

– Według co 10. respondenta biorącego udział w ankiecie Trusted Shops w 2018 r., jedną z największych bolączek zakupów online są trudności związane ze zwrotem produktów i odzyskaniem za nie wpłaconych pieniędzy. Dlatego priorytetem Empik.com jest zapewnienie najwyższego poziomu obsługi klienta i bezpieczeństwa zakupów online. W związku z tym nasi klienci objęci są Programem Ochrony Kupujących, który gwarantuje im zwrot pełnej kwoty pieniędzy w przypadku, gdy produkt, który zakupili np. do nich nie dotrze – wyjaśnia Rafał Murawski.

Po złożeniu zamówienia w marketplace Empik.com klienci mają do wyboru 4 metody płatności (przelew bankowy, karta płatnicza, PayPal, GPay). Mogą też skorzystać z 5 metod dostawy do ponad 11 tysięcy lokalizacji, w tym dostawy do wskazanych paczkomatów i wybranych punktów, czy przesyłki kurierskiej prosto do domu.

Jak zostać partnerem Empik.com?

Empik jest jedną z najbardziej sprawdzonych i rozpoznawalnych marek w Polsce, która gwarantuje konsumentom możliwość zrealizowania bezpiecznych zakupów online. Firma chętnie współpracuje zarówno z dużymi graczami na rynku, jak i mniejszymi sklepami wyróżniającymi się ofertą ciekawych produktów, które mogą wzbogacić asortyment Empik.com. Partnerzy mogą sprzedawać swoje produkty za pośrednictwem strony internetowej, która miesięcznie rejestruje średnio ponad 12 mln odwiedzin. Empik wspiera ich nie tylko w aspekcie technicznym, ale również marketingowym. Do dyspozycji mają ponadto opiekuna biznesowego, który na bieżąco informuje ich o aktualnościach, zmianach i promocjach realizowanych na platformie. W celu zapewnienia najwyższej efektywności sprzedaży produktów oferowanych przez partnerów, Empik.com stale się rozwija – obecnie jest w trakcie przygotowywania wtyczek do integracji z najbardziej popularnymi platformami sklepowymi (Shopper, IdoSell Shop, Presta Shop i Magento).

– Możemy pochwalić się grupą zaufanych i lojalnych klientów, dlatego zależy nam na tym, aby do grona naszych partnerów dołączały firmy, które – tak jak my – wyróżniają się wysokimi standardami obsługi i atrakcyjnymi produktami – podsumowuje Rafał Murawski, Empik.com.

Kategorie: Rynek Polski, Wydarzenia
Tagi: empik.com