Spotify inwestuje w produkcję audiobooków w językach francuskim i holenderskim

Przegląd
- Typ: Rynek międzynarodowy
- Marka: Spotify
11 kwietnia firma ogłosiła inwestycję w wysokości 1 miliona euro (1,13 miliona dolarów amerykańskich) „w celu zwiększenia produkcji audiobooków w językach innych niż angielski, zaczynając od francuskiego i holenderskiego”.
Spotify informuje o „średnim miesięcznym wzroście liczby słuchaczy i godzin słuchania o 12 procent” od czasu wprowadzenia audiobooków we Francji i krajach Beneluksu w październiku ubiegłego roku. f
W komunikacie opublikowanym przez Spotify czytamy, że “we Francji wzrost liczby słuchaczy audiobooków dotyczy młodszej, bardziej zróżnicowanej publiczności, przy czym prawie 60 procent słuchaczy ma od 18 do 34 lat — co stanowi ponad połowę wszystkich godzin słuchania”.
„Naszym celem jest pomoc w tworzeniu długoterminowej wartości dla branży wydawniczej i budowaniu nowych strumieni przychodów dla partnerów”– zaznacza w komunikacie Jérémy Amsellem, menedżer ds. partnerstw i licencji audiobooków w Spotify w Europie. „Ponieważ obecnie w formacie audio dostępnych jest mniej niż 3 procent książek francuskojęzycznych, jest to wspaniała okazja, aby pomóc wydawcom i autorom znaleźć nowych czytelników” – dodaje.
źródło Publishing Perspectives