Wzmocnienie zespołu Platona

Przegląd
- Typ: Zmiany personalne
- Marka: Platon
Od stycznia br. do zespołu Platona dołączają Marek Frączek na stanowisku Chief Procurement Officera oraz Marcin Kosieradzki jako Foreign Suppliers Key Account Manager.
Marek Frączek kierować będzie obszarem zakupów, a do jego głównych zadań będzie należała m.in. optymalizacja procesów zakupowych, zarządzanie stokiem oraz pozyskiwanie nowych dostawców. Marek będzie także brać aktywny udział w transformacji cyfrowej procesów spółki oraz procesów na styku z Grupą Empik.
Marek jest z wykształcenia ekonomistą. Swoją karierę zawodową rozpoczął w trade marketingu w branży FMCG (producent). Następnie jako marketing manager, zdobywał doświadczenie na rynku RTV AGD w sieci handlowej. Piętnaście lat temu zmienił specjalizację z marketingu na handel, obejmując stanowisko dyrektora handlowego w Wydawnictwie Znak, a później dyrektora zakupów w Ateneum.
„Moja ścieżka zawodowa pozwoliła mi poznać różne branże, pełniąc odmienne role i zdobywając różne perspektywy: od producenta/dostawcy, przez dystrybutora, po detalistę (sieć handlowa, e-commerce). Wierzę, że ta różnorodność doświadczeń przyczyni się do osiągania sukcesów z Platonem” – komentuje Marek Frączek.
Marcin Kosieradzki zajmie się rozwojem książkowej oferty obcojęzycznej współpracując bezpośrednio z najważniejszymi światowymi wydawcami i dystrybutorami.
Marcin związany jest z rynkiem książki od ponad 15 lat, w czasie których pracował głównie w spółkach zajmujących się dystrybucją książek, w tym ostatnie 6 lat w OSDW Azymut.
Dotychczasowa dyrektor Działu Zakupów, Magdalena Skwara przejmuje jeden kluczowych obszarów – współpracę z wydawcami na wyłączność jako Dyrektor ds. rozwoju oferty.
„Witamy Marka i Marcina na pokładzie Platona. Jestem przekonana, że doświadczenie i wiedza na temat rynku Marka Frączka w obszarze zakupów oraz Marcina Kosieradzkiego w obszarze współpracy z zagranicznymi dostawcami poszerzą silne już kompetencje zespołu Platona i znacząco wesprą realizację strategii Spółki. Cieszymy się, że Magdalena przejmuje jeden z ważnych obszarów i liczymy na jego dynamiczny rozwój” – podkreśla Anna Lubczyńska- Lafuente, Członek Zarządu ds. Sprzedaży i rozwoju.
„Platon kończy 2024 rok osiągając wyższe niż zakładane w budżecie wzrosty. Koncentrujemy się jednocześnie na kolejnych latach, w których realizować będziemy ambitną strategię rozwoju. W związku z tym pracujemy nie tylko nad ofertą i procesami, ale także wzmacniamy nasze zespoły” – dodaje Paweł Filar, Prezes Zarządu.
Platon Sp. z o.o. to jeden z największych dystrybutorów książek w Polsce. Współpracuje z blisko 600 dostawcami rozwijając obok oferty książkowej kategorie zabawki i artykułów papierniczych, dociera do szerokiej sieci podmiotów zarówno e-commerce, jak i stacjonarnych, zaopatruje także największe sieci handlowe i jest największym dostawcą książek do bibliotek. Zespół handlowy pracuje zarówno stacjonarnie, jak i w terenie odwiedzając klientów w ich siedzibach. Sprawnie realizowane operacje i transporty dedykowane na wybranych kierunkach umożliwiają niezawodną realizację zamówień klientów.
W 2025 roku Platon obchodzić będzie 30-lecie działalności.