Allegro – wyniki po drugim kwartale 2024

Allegro – wyniki po drugim kwartale 2024

Przegląd

W II kwartale 2024 r. wzrost wartości sprzedanych towarów brutto (GMV) w Grupie Allegro, czyli z uwzględnieniem działalności międzynarodowej, przyspieszył o 2,2pp do +11,1% r/r, a skorygowana EBITDA wzrosła o 31,5 proc. rok do roku do 763,1 mln zł.

Przychody grupy wzrosły w tym okresie o 12,5 proc. do prawie 2,7 mld zł. Grupa Allegro zanotowała w II kwartale 2024 roku 347,1 mln zł skonsolidowanego zysku netto –  rok wcześniej zysk netto grupy sięgnął 119 mln zł.
Liczba aktywnych kupujących w całym regionie przekroczyła 20 mln, z czego ponad 5 mln na platformach poza Polską.

Przychody z działalności w Polsce przyspieszyły wzrost do 23,8% r/r, osiągając poziom 2,3 mld zł w drugim kwartale przy 30% tempie wzrostu przychodów z działalności reklamowej.

„W drugim kwartale udało nam się zrealizować kilka ważnych celów. Nadal rozwijamy nasz biznes i zwiększamy rentowność w Polsce, jednocześnie stopniowo rozszerzając działalność za granicą” — powiedział Roy Perticucci, Prezes Allegro. „Liczba aktywnych kupujących na Allegro przekroczyła już 20 milionów w całym regionie, z czego około 5 milionów poza Polską. Po kolejnym kwartale silnego wzrostu ponad 6 milionów polskich konsumentów i konsumentek korzysta już z darmowych dostaw w ramach programu Allegro Smart!, a Allegro Pay ma ponad 2 miliony użytkowników i użytkowniczek. Te dwie kluczowe dla nas marki są świetnymi przykładami tego, jak patrzymy z perspektywy konsumenta, gdy projektujemy i potem zapewniamy unikatowe doświadczenia zakupowe. Allegro Delivery to nasz najnowszy pomysł na drodze do upraszczania zakupów w sieci. Ta innowacja w jednym miejscu zbiera kwestie dotyczące wyboru przewoźnika dla danego zakupu, pozwalając klientom skupić się jedynie na wyborze między preferowanym punktem odbioru a dostawą do domu. Ta nowa funkcjonalność pozwala na jeszcze lepszą współpracę między nami i naszymi partnerami logistycznymi, co pomaga wszystkim stronom zwiększyć ruch”.
Prezes dodał: „W drugim kwartale przypadł rok od uruchomienia Allegro.cz w Czechach. Był to też pierwszy pełny kwartał dla Allegro.sk na Słowacji. Obie platformy rewolucjonizują rynek w swoich krajach, a najlepsza na rynku selekcja ponad 220 milionów ofert na każdej z nich przełożyła się na ponad 2,5 mln aktywnych kupujących w Czechach i na Słowacji. Teraz przygotowujemy się do wejścia na Węgry, co planujemy jeszcze w tym roku. Raport na temat wpływu gospodarczego Allegro wykazał, że jesteśmy jednym z kluczowych kół zamachowych polskiej gospodarki, pomagając generować około 1% polskiego produktu krajowego brutto i około 1% siły roboczej w Polsce. Krok po kroku kontynuujemy międzynarodową ekspansję naszego modelu, chcąc ten pozytywny wpływ powielać w każdym kraju, w którym działamy”.

 

żródło Allegro

Kategorie: Rynek Polski
Tagi: Allegro