Legimi podsumowało drugi kwartał 2023
Przegląd
- Typ: wyniki finansowe
- Marka: Legimi
Legimi w II kw. 2023 r. zwiększył przychody o 36 proc. rok do roku do 20,2 mln zł. Grupa Legimi odnotowała 1,4 mln zł straty netto, co było spowodowane przede wszystkim wzrostem kosztów licencji – poinformowała spółka w komunikacie.
“Wraz z przychodami rośnie również liczba użytkowników. Pamiętajmy jednak, że specyfika modelu abonamentowego takiego jak Legimi charakteryzuje się tym, że dynamiczny wzrost ich liczby bezpośrednio przyczynia się do wzrostu kosztów licencji, które w takich modelach biznesowych, w początkowych okresach użytkowania nowych kohort użytkowników, są standardowo najwyższe” – powiedział prezes Legimi Mikołaj Małaczyński.
– Dynamika top line jest potwierdzeniem naszego stałego rozwoju i uważamy, że to właśnie przede wszystkim na niej powinni skupić się inwestorzy, chcący oceniać postęp Legimi. Wraz z przychodami rośnie również liczba użytkowników. Pamiętajmy jednak, że specyfika modelu abonamentowego takiego jak Legimi charakteryzuje się tym, że dynamiczny wzrost ich liczby bezpośrednio przyczynia się do wzrostu kosztów licencji, które w takich modelach biznesowych, w początkowych okresach użytkowania nowych kohort użytkowników, są standardowo najwyższe – dodaje Mikołaj Małaczyński.
W minionym kwartale Legimi rozszerzyło ofertę tytułów na rynku niemieckim o znaczącego dostawcę treści. Ma to umożliwić polepszenie wskaźników retencji użytkowników oraz większą skuteczność działań marketingowych.
pełen raport tutaj