W Spotify pojawią się audiobooki
Przegląd
- Typ: Rynek międzynarodowy
Spotify przejmuje Findaway: specjalistów na rynku audiobooków. Po podcastach, teraz gigant chce zawojować rynek książek w wersji audio.
Spotify – szwedzka usługa streamingowa, od dawna nie jest już tylko aplikacją do słuchania muzyki. Audiobooki pojawiały się w katalogu już od jakiegoś czasu, to tak naprawdę dopiero podcastowa rewolucja zmieniła postrzeganie platformy. Teraz Spotify przejmuje dystrybutora audiobooków: Findaway. Firmie tej, działającej na rynku audiobooków od 2004 roku udało się stworzyć ogromną sieć – wśród marek które widnieją na stronie Findaway są m.in. Apple, Google, Scribd, Audible, Chirp, Storytel czy Audiobooks.com. Firma ma także cały zestaw usług dodatkowych, wszystkie koncentrujące się wokół tematu audiobooków. M.in. usługi odpowiedzialne za pomoc autorom książek w przygotowaniu audiobooka, produkcję audio dla najpopularniejszych wydawców czy specjalny zestaw narzędzi pozwalający twórcom w łatwy sposób zintegrować katalogi audiobooków na ich własnych platformach. Findaway nie jest bowiem platformą do samej tylko sprzedaży audiobooków, ale jednym z najlepszych narzędzi do ich dystrybucji i tworzenia.
Spotify przejmuje całą firmę – wraz z pracownikami. Transakcja sfinalizowana zostanie jeszcze w tym roku, a audiobooki dostępne będą w Spotify już w roku 2022.