Wydawnictwo Altenberg Radosława Kotarskiego z 12,9 mln zł wpływów w 2020

Wydawnictwo Radosława Kotarskiego z 12,9 mln zł wpływów w ub.r. „W epidemii dystrybucja internetowa uratowała nam skórę” W ub.r. Wydawnictwo Altenberg youtubera Radosława Kotarskiego, publikujące głównie książki twórców internetowych, zanotowało spadek przychodów o 7,7 proc. do 12,88 mln zł. W br. chce osiągnąć ok. 18 mln zł wpływów i zacząć sprzedawać e-booki. Planów firmy nie pokrzyżowała epidemia. – Model wyłącznej dystrybucji przez internet uratował nam skórę – mówi Kotarski portalowi Wirtualnemedia.pl.

Wydawnictwo Altenberg w ub.r. wprowadziło na rynek pięć nowych książek, jednocześnie nadal sprzedawało 13 wydanych wcześniej tytułów (firma działa od jesieni 2017 roku). –

Nasz największy hit 2019 to „Władaj i gadaj”, czyli druga wydana przez Altenberg książka Arleny Witt – tym razem do nauki angielskiego słownictwa. Sprzedaliśmy już dobrze ponad 50 tysięcy egzemplarzy tej książki. To znacznie wyższy wynik po niecałym roku od dnia premiery w porównaniu do innego hitu Arleny, czyli „Grama to nie drama” (która zresztą przekroczyła już kosmiczną barierę 100 tysięcy sprzedanych egzemplarzy) – komentuje dla Wirtualnemedia.pl Radosław Kotarski, założyciel i szef Wydawnictwa Altenberg.

Firma sprzedaje książki wyłącznie w swoim sklepie internetowym, nie współpracuje z innymi platformami e-commerce ani tradycyjnymi sieciami handlowymi. Wyższe koszty obniżyły zysk. 681 tys. zł na Pajacyka, 174 tys. zł dla Kotarskiego

W ub.r. przy spadku przychodów sprzedażowych o 7,7 proc. do 12,88 mln zł wydatki operacyjne Wydawnictwa Altenberg poszły w górę o 7,9 proc., z 10,96 do 11,84 mln zł. Zdecydowaną większość stanowią nakłady na usługi obce, które wzrosły z 8,87 do 10,06 mln zł. Natomiast wydatki na zużycie materiałów i energii zmalały z 2,02 do 1,76 mln zł. Przełożyło się to na znaczący spadek rentowności firmy. Zysk sprzedażowy zmalał z 2,99 do 1,04 mln zł, zysk operacyjny – z 2,2 mln zł do 355,3 tys. zł, zysk netto – z 1,76 mln zł do 174,5 tys. zł.

Czytaj więcej na: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/radoslaw-kotarski-wydawnictw-altenberg-z-12-9-mln-zl-wplywow-w-ub-r-w-epidemii-dystrybucja-internetowa-uratowala-nam-skore

Kategorie: Rynek Polski
Tagi: Altenberg