Legimi – 97 tys. abonentów, wpływy 71 proc. w górę

Legimi – 97 tys. abonentów, wpływy 71 proc. w górę

Przegląd

Internetowa platforma z audiobookami i e-bookami Legimi w zeszłym kwartale osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 71,3 proc. do 10,75 mln zł oraz zysku netto z 758,7 tys. zł do 1,02 mln zł. Liczba abonentów Legimi zwiększyła się o 67 proc. do 97 080.

Odnotowano kontynuację wzrostu liczby nowych abonentów, co było związane z generalnym wzrostem popytu na cyfrową rozrywkę, w tym popytu na usługi Legimi – m.in. z uwagi na okres kumulacji ferii zimowych oraz wyłączenia wielu roczników z nauczania na terenie szkoły. Przełożyło się na istotny wzrost po stronie przychodowej, ale również wiązało się ze zwiększonymi kosztami finansowania przez Spółkę okresów próbnych, a także, wskutek znaczącego wzrostu czytelnictwa wśród wszystkich abonentów – czytamy w sprawozdaniu firmy.

W branży ebooków, trend ten był potęgowany dodatkowo przez fakt czasowego zamknięcia, w tym okresie, stacjonarnych punktów pozyskiwania publikacji książkowych, takie jak księgarnie czy biblioteki. Nie inaczej było w pierwszych miesiącach 2021 roku – wobec zamkniętych informatoriów znaczenie oferty elektronicznego dostępu do ebooków i audiobooków zyskało na znaczeniu – zaznaczono.

Liczba abonentów Legimi zwiększyła się rok do roku o 67 proc. do 97 080, natomiast łączna liczba klientów (także tych korporacyjnych i bibliotecznych) – o 55 proc. do 135 946. Firma oferuje w modelu abonamentowym 68 tys. e-booków, sprzedała dotychczas w Polsce 14 tys. czytników e-booków w ramach abonamentu. Współpracuje z ok. 600 wydawcami.

 

źródło: wirtualnemedia.pl

Kategorie: Rynek Polski
Tagi: Legimi