„Bądźmy na tej samej stronie. Trendy w branży wydawniczej”- nowa odsłona KREAKCJI

„Bądźmy na tej samej stronie. Trendy w branży wydawniczej”- nowa odsłona KREAKCJI

Przegląd

Już we wtorek 9 marca odbędzie się kolejna edycja wydarzenia o nazwie: „Bądźmy na tej samej stronie. Trendy w branży wydawniczej”, tym razem w odsłonie online. Rozmowa będzie się skupiać między innymi na trendach w branży wydawniczej, budowaniu wizerunku marki i procesie wydawniczym. Gośćmi wydarzenia będą przedstawiciele trzech wydawnictw: Czarne, d2d.pl oraz Dwie Siostry.

Event został objęty patronatem medialnym przez OOH magazine oraz Stowarzyszenie Nowe Horyzonty i odbędzie się we wtorek 9 marca o godzinie 18 na platformie Cisco Webex.

KREAKCJA nie jest kolejną konferencją, lecz spotkaniem i dialogiem między słuchaczami a gośćmi. Najlepszy sposób na pozyskiwanie wiedzy to możliwość dyskusji i otwartej wymiany poglądów, dlatego właśnie taką formę przybrała KREAKCJA już na początku swojej działalności. Każda edycja skupia się na innych aspektach szeroko pojętej branży kreatywnej. W poprzednich latach poruszano między innymi takie tematy jak wizerunek w branży mody, promocja w kulturze czy powrót do natury a marki. W poprzednich latach prelegentami byli m.in. Konrad Imiela – Teatr Muzyczny Capitol, Magdalena Kanoniak – znana w serwisie YouTube jako „Radzka”, a także Weronika Muszkieta i Aleksandra Sieńko – Projekt ROŚLINY.

Po dwuletniej przerwie projekt został przejęty przez nowy zespół i powraca w wyjątkowej, wirtualnej odsłonie. Nazwa siódmej edycji wydarzenia brzmi: „Bądźmy na tej samej stronie. Trendy w branży wydawniczej”, a poruszane zagadnienia będą dotyczyły m.in. budowania wizerunku marki wydawniczej, procesu publikacji czy zmian związanych z rozwojem nowych technologii. Gośćmi są trzy znane, polskie wydawnictwa: Czarne, Dwie Siostry oraz d2d.pl.

WYJĄTKOWI GOŚCIE

„Zdecydowaliśmy się zaprosić te trzy wydawnictwa, ponieważ ich publikacje wyróżniają się wysokim poziomem, zarówno pod kątem treści jak i oprawy. Każde z nich ma swój własny, charakterystyczny styl. Dzięki temu publiczność będzie miała szansę usłyszeć różne perspektywy w odpowiedzi na każde z poruszanych zagadnień.” – mówi Magdalena Heba – koordynatorka projektu.

Założone w 1996 roku wydawnictwo Czarne to niezależna oficyna wydawnicza, która specjalizuje się w literaturze faktu, eseistyce oraz polskiej i światowej prozie. „Książki wydawnictwa Czarne wyróżniają się charakterystyczną szatą graficzną i są znakomicie rozpoznawalne dzięki logo oraz okładkom projektowanym przez Kamila Targosza. Od 2000 roku Czarne dynamicznie się rozwija, rozszerza swój plan wydawniczy i publikuje dziś kilkadziesiąt tytułów rocznie” – pisze Culture.pl. Jedne z najbardziej znanych publikacji to „Minus sto stopni” – Art’a Davidsona czy „Harald” – Birgera Amundsena.

„Edukacja przez zabawę” to hasło wydawnictwa Dwie Siostry, które znane jest już na całym świecie ze świetnych, rozwijających książek dla dzieci. Ich publikacje nie tylko zawierają przepiękne ilustracje, ale także przekazują istotne wartości w przystępny, zabawny sposób. Już kilka lat temu warszawska Gazeta Wyborcza pisała: „Dwie Siostry to na polskim rynku wydawniczym fenomen. Nie tylko udało im się wypromować piękne książki dla dzieci w Polsce, ale też podbić nimi świat. Ich największy hit – „Mapy” Aleksandry i Daniela Mizielińskich – sprzedały się już w trzech milionach egzemplarzy. Trzy lata temu znalazł się na corocznej liście najciekawszych i najpiękniejszych książek dla dzieci magazynu New York Times”. Oprócz książki „Mapy” warto również spojrzeć na takie pozycje jak „Co robią uczucia?” Tiny Oziewicz czy „Najmocniej na świecie” autorstwa Trish Cooke.

Z kolei d2d.pl to wydawnictwo i pracownia w jednym. Wydali wiele cenionych publikacji z zakresu typografii i dizajnu, na temat których są ekspertami. Od ponad dwudziestu lat zajmują się projektowaniem i typografią książek, a ich zespół opracowuje rocznie ponad sto tytułów. Wszystkie wydawane przez nich publikacje wyróżniają się niezwykle estetyczną szatą graficzną. Na szczególną uwagę zasługują tytuły: „Dizajn i sztuka” autorstwa Bruna Munariego oraz „Triumf typografii. Kultura, komunikacja, nowe media” – Hoeksa Henka i Lentjesa Ewana.

 

W związku z pandemią tegoroczna edycja odbędzie się online, na platformie Cisco Webex. Organizatorzy KREAKCJI mają jednak już doświadczenie w eventach online – regularnie prowadzą spotkania kreatywne i warsztaty w sferze Internetu. „Bardzo ważny jest dla nas aspekt otwartej, dynamicznej rozmowy między gośćmi a publicznością, dlatego mimo utrudnionych warunków, zadbamy o to by wydarzenie przebiegało w sposób zorganizowany, a każdy kto będzie chciał zadać pytanie będzie miał taką możliwość.” – mówi Magdalena Heba.

Organizatorem KREAKCJI jest brandingowe koło naukowe COMMON, które działa przy Uniwersytecie Wrocławskim. Organizują oni eventy branżowe, warsztaty i spotkania o charakterze naukowym. Zaprojektowali strategie i identyfikacje marek, które z powodzeniem funkcjonują na rynku, a także współpracowali m.in. z Domodi, Dandycore czy wrocławskim Surowcem.

Event został objęty patronatem medialnym przez OOH magazine oraz Stowarzyszenie Nowe Horyzonty.

VII edycja KREAKCJI odbędzie się we wtorek 9 marca o godzinie 18. Zachęcamy do śledzenia wydarzenia na Facebooku

 

Kategorie: Wydarzenia
Tagi: KREACJA