GUS: Sprzedaż prasy i książek spadła w marcu o 21 proc.

Przegląd

Ja wynika z danych GUS, w marcu br. sprzedaż detaliczna była o 9 proc. niższa niż rok wcześniej .

W kategorii obejmującej prasę, książki i „pozostałą sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach” sprzedaż detaliczna zmalała rok do roku o 21,4 proc. przy stałych cenach i 10,8 proc. z uwzględnieniem inflacji.

Zamknięcie wielu sklepów stacjonarnych spowodowało skokowy wzrost udziału e-commerce w sprzedaży detalicznej – z 5,6 proc. w lutym do 8,1 proc. w marcu. W przypadku prasy, książek i pozostałej sprzedaży w wyspecjalizowanych sklepach nastąpił wzrost z 17 do 26,2 proc.

Informacja ważna dla branży wydawniczej to cięcia w Muratorze Expo. Bardzo duże redukcje zatrudnienia nastąpiły też w całym zespole spółki Murator Expo zajmującej się przede wszystkim organizacją targów. Według naszych ustaleń wirtualnemedia.pl z ok. 30 pracowników zostały trzy osoby, pożegnano się m.in. prezesem Jackiem Orylem.
Murator Expo ma swojej stronie internetowej podał, że w ub.r. zorganizował 18 wydarzeń (14 imprez targowych, po dwa plenery literackie i wydarzenia e-sportowe), w których uczestniczyło ok. 260 tys. zwiedzających i prawie 2,4 tys. wystawców. Firma zajmowała się realizacją eventów wydawniczych (na czele z Warszawskimi Targami Książki), mieszkaniowych oraz dotyczących jachtów i sportów wodnych.

Czytaj więcej na: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/sprzedaz-prasy-i-ksiazek-spadla-w-marcu-o-21-proc-a-odziezy-o-50-proc-skokowy-wzrost-udzialu-e-commerce

 

Kategorie: Rynek Polski
Tagi: GUS