“Książka i multimedia” na szarym końcu – raport z polskich sklepów internetowych Shoper za rok 2019

Przegląd
- Typ: Badania rynku
Są dwie wiadomości dla branży wydawniczej: dobra i zła. Zacznijmy od złej: wydawcy słabo wykorzystują szansę jaką daje sprzedaż internetowa. Jesteśmy na szarym końcu w porównaniu do innych branż. Dobra to taka, że jeszcze wszystko można zrobić aby to się zmieniło w przyszłości. Paradoksalnie restrykcje ograniczające działalność placówek handlowych, w tym księgarni stacjonarnych z powodu pandemii koronawirusa mogą nam w tym pomóc. Teraz wszyscy skupili się na poprawie swojej aktywności e-commerce, zarówno wydawcy na swoich stronach internetowych jak i księgarnie, które do tej pory nawet nie myślały aby inwestować w platformy sprzedaży on-line.
Platforma sklepów internetowych Shoper udostępniła na koniec pierwszego kwartału podsumowanie tego, co działo się w branży e-commerce w roku 2019.
Z lektury najnowszego raportu dostawcy oprogramowania dla sklepów internetowych Shoper „E-commerce 360 stopni” wynika, że polski e-commerce cały czas dynamicznie się rozwija i coraz chętniej sprzedaje w różnych kanałach. Ponad połowa polskiego e-handlu dzieje się w trzech województwach: mazowieckim (34,5 proc.), śląskim (11,3 proc.) i małopolskim (9,9 proc.).
Co czwarty zakup w internecie realizowany był w 2019 roku w sklepach z branży “dom i ogród”. Popularne były również sklepy w kategorii “zdrowie i uroda” (18,5 proc.) oraz “ubrania” (13,5 proc.). Natomiast “Książki i multimedia” to tylko 1,9% udziału w całości sprzedaży, zaś w całościowej liczbie sklepów internetowych to 2,85%.
czytaj cały raport TUTAJ