E-Kiosk podsumował I półrocze br.
Przegląd
- Typ: Rynek Polski
- Marka: e-Kiosk
W ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2019 roku, E-Kiosk osiągnął 0,8 mln zł zysku. W minionym półroczu spółka osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 9,9 proc. do 5,05 mln zł oraz 827 tys. zł zysku netto (wobec 81 tys. zł straty rok wcześniej).
Do E-Kiosku należą platformy E-Kiosk.pl, eGazety.pl i Nexto.pl z prasą cyfrową, e-bookami i audiobookami. Zysk sprzedażowy brutto Spółki zmalał z 4,17 do 3,77 mln zł, natomiast pozostałe wskaźniki rentowności mocno wzrosły – zysk operacyjny z 77 do 621 tys. zł, a wynik netto – z 81 tys. zł straty do 827 tys. zł zysku.
– Bardzo cieszymy się z wyników za sześć miesięcy, bo pokazuje to, że wysiłek włożony w proces optymalizacji kosztów w spółce, rozpoczęty w czwartym kwartale 2018 r. przynosi pożądane owoce. Sukcesywnie realizujemy program zwiększania efektywności wszystkich kanałów dystrybucji – komentuje, na stronie wirtualnemedia.pl, Łukasz Piela, prezes E-Kiosku.
Firma jest w trakcie wdrażania platformy Get Licensed. To ogólnodostępna platforma dla twórców, wydawców oraz nabywców służąca do zdalnej sprzedaży licencji na publikację treści dziennikarskich z wielu źródeł.