Dalszy rozwój stacjonarnej sieci detalicznej Empiku

Przegląd

W ramach przyjętej strategii ekspansji Empik sukcesywnie rozwija nowy, mniejszy format salonów. Sklepy stacjonarne o powierzchni handlowej do 150 m2 pojawiają się w miejscowościach poniżej 25 tysięcy mieszkańców. Do końca 2018 roku Empik otworzył 8 takich punktów na terenie całego kraju. Kolejne salony w mniejszym formacie jeszcze przed końcem wakacji pojawią się w Pułtusku i Rawiczu. Do końca 2019 roku zaplanowano jeszcze 4 otwarcia lokali tego typu. Docelowo, do 2023 roku będzie działać około 60 salonów w mniejszym formacie.

Strategia ekspansji Empiku zakłada, że do 2023 roku na terenie całej Polski będzie funkcjonować 370 salonów. Z tego aż 60 stanowić będą te w mniejszym formacie, otwierane w miejscowościach z minimalną liczbą 25 tysięcy mieszkańców. Od początku 2019 roku Empik zawitał m.in. do Cieszyna i Ciechanowa. Salony w mniejszym formacie posłużą także do zagęszczenia wyizolowanych catchmentów dużych miast.

Mniejsze salony wyróżnia przede wszystkim powierzchnia handlowa: standardowy metraż Empiku to minimum 200 m², a dla mniejszego formatu jest to od 120 do 150 m².

Asortyment na poziomie kategorii odzwierciedla ofertę większych salonów. Klienci odnajdą tu wszystkie topowe pozycje i nowości, dzięki czemu będą na bieżąco z trendami. Format tak jak w przypadku salonów standardowych obsługuje usługę click&collect (ekspresowa rezerwacja i odbiór), która daje możliwość sprawdzenia dostępności towaru w konkretnym salonie w aplikacji mobilnej lub na stronie www.empik.com, zarezerwowania go i odebrania w sklepie w ciągu 2 godzin. To pozwala uniknąć całego procesu obsługi zamówień, wysyłki i transportu a tym samym ogranicza negatywny wpływ na środowisko.

Na zmianę targetowania w strategii ekspansji marki wpłynęło kilka czynników, które tłumaczy Cezary Kupiec, Dyrektor Operacyjny Empiku. – Jesteśmy już obecni we wszystkich znaczących galeriach handlowych, w których chcieliśmy być. Co więcej, nasycenie rynku centrów handlowych w Polsce jest już na takim poziomie, że ciężko spodziewać się wielu nowych inwestycji. Oznacza to, że ograniczone jest źródło standardowych lokalizacji pod nowe salony. Zwłaszcza, że nasza dotychczasowa strategia zakładała, że otwieramy sklepy w miejscowościach liczących powyżej 25 tys. mieszkańców. Stąd pomysł na salon w nieco mniejszym formacie.

W Polsce jest 120 miast, które spełniają nowe kryteria marki. Zgodnie z założeniami dalszej ekspansji sieci stacjonarnej, w połowie z nich Empik pojawi się jeszcze do 2023 roku. Najbliższe otwarcia zapowiedziane są na 22 i 28 sierpnia. Salon w Pułtusku zlokalizowany będzie w nowo powstającym centrum handlowym Vendo Park na terenie dawnego dworca PKS. Z kolei mieszkańcy Rawicza będą mogli odwiedzić Empik w Parku Handlowym przy ulicy Armii Krajowej 4A. Do końca roku format mini pojawi się również w Kluczborku, Grudziądzu, Przasnyszu oraz w Warszawie, która będzie stanowiła wyjątek, jeśli chodzi o lokalizację tego formatu.

 

Kategorie: Rynek Polski
Tagi: EMPiK