Bestsellery Oficyny Impuls – lipiec 2019

Przegląd
- Typ: Bestsellery
- Marka: Impuls
Poniżej przedstawiamy nasze bestsellerowe publikacje za miesiąc lipiec 2019 r. – tytuły drukowane i wznawiane, których popularność zaskoczyła nawet nas, stanowiące świetny przykład na to, że dobrze przygotowana książka zawsze znajdzie swojego odbiorcę.
W lipcu podobnie jak w czerwcu, maju i kwietniu 2019 naszą najpopularniejszą książką została nowa publikacja w ofercie Oficyny Impuls autorstwa Miry Rządzki pt. Odruchy oralne u noworodków i niemowląt, to opracowanie ważne, wypełniające lukę wśród publikacji kierowanych do logopedów, neurologopedów i terapeutów zajmujących się grupą najmłodszych pacjentów […]. Autorka podjęła się ambitnego zadania polegającego nie tylko na charakterystyce odruchów oralnych (ich ewolucji, sposobu ich wywołania, realizacji prawidłowej i patologicznej), ale także na zgłębieniu problematyki stymulacji tychże reakcji… (z recenzji dr hab. Katarzyny Kaczorowskiej-Bray, logopedy).
Brawo!
Zapraszamy do naszych książek, autorów, do nas!
A czy Ty znasz już te książki?
- Odruchy oralne u noworodków i niemowląt. Diagnoza i stymulacja
Mira Rządzka
Drogi Czytelniku!
Oddaję w Twoje ręce niniejszą pracę, rozprawę doktorską, będącą rezultatem moich wieloletnich badań oraz przemyśleń dotyczących pracy neurologopedycznej z najmłodszymi pacjentami. Publikację oddaję w niezmienionej niemalże formie. Będąc zwolenniczką wczesnych i indywidualnie dobranych oddziaływań, mam głębokie przekonanie, że wyniki moich badań będą służyły pomocą logopedom, neurologopedom, fizjoterapeutom, doradcom laktacyjnym, neonatologom. Mam nadzieję, że opracowana przeze mnie i dołączona do książki karta badania odruchów oralnych u noworodków i niemowląt stanie się wygodnym i inspirującym narzędziem w pracy specjalistów.
-
Dziennik innych zajęć specjalistycznych
Anna Franczyk
Dziennik przygotowany jest w formacie A4 ze skrzydełkiem na którym wpisujemy imiona i nazwisko objętości 140 stron na których do Państwa wykorzystania są opracowane: tygodniowy rozkład zajęć, informacje o wychowankach, wykaz obecności dzieci na zajęciach, plan pracy, podstawa zakwalifikowania na zajęcia (diagnoza), indywidualny program terapii, analiza postępów dziecka, zalecenia do dalszej pracy, realizacja programu zajęć, kontakty z rodzicami, nauczycielami, poradniami specjalistycznymi, inne, hospitacje, uwagi i notatki…
-
Jak się nie nudzić na emeryturze? Poradnik emeryta i rencisty
Stanisław Mędak
Kto to jest emeryt? Osoba, zmagająca się z dylematem: położyć się spać wcześniej, aby nie nudzić się przez cały wieczór, czy pójść spać przed północą, aby nie nudzić się do rana. W tym prześmiewczym obrazku zapożyczonym od satyryków, niestety, jest sporo prawdy.
Jak się nie nudzić na emeryturze? autorstwa Stanisława Mędaka jest propozycją dla tych, którzy szukają aktywności, jednak brakuje im wiedzy w co i jak się zaangażować. Pokazuje nam jak wystartować w tym nowym, wartościowym rozdziale życia.
-
Metodyka edukacji polonistycznej w okresie wczesnoszkolnym
Danuta Dobrowolska
W podręczniku omówiono nowe propozycje rozwijania języka ucznia propagowane przez pedagogów nowatorów.
Zaprezentowano metody pracy w świetle badań i teorii uwzględniających współczesną wiedzę o uczniu, jego zdolnościach oraz pracy mózgu.
Książka ta zrodziła się z przekonania, że będzie potrzebna studentom pedagogiki wczesnoszkolnej oraz studiującym edukację wczesnoszkolną lub dokształcającym się w tym zakresie nauczycielom…
-
Zrozumieć Montessori. Czyli Maria Montessori o wychowaniu dziecka
Małgorzata Miksza
W założeniu autorki publikacja powstała w celu wyjaśnienia przesłania pedagogicznego Montessori i obecnych w nim terminów, np. metoda, prawa rozwojowe i wiążące sięz nimi: polaryzacja uwagi czy wrażliwe fazy. Terminy te tworzą konstrukcję teorii wychowania w duchu Montessori i zostały opisane z podaniem konkretnych przykładów, co czyni publikację niezwykle przystępną.
Plusem są także sugestywne zdjęcia dzieci w trakcie pracy z wybranymi pomocami edukacyjnymi, które pomagają zobrazować wybrane zagadnienia…
-
Co babcia i dziadek śpiewali kiedy byli mali
Katarzyna Jasieńska-Zachwatowicz
Na książkę składa się kilkadziesiąt piosenek wzbogaconych pięknymi ilustracjami oraz dwie płyty CD, z podkładem muzycznym do śpiewania karaoke oraz nagrania zrealizowane przez wybitnych wykonawców z p. Katarzyną Zachwatowicz-Jasieńską na czele. To tylko część atutów. Książka zawiera piosenki towarzyszące młodości naszych dziadków m.in.: Kółko graniaste, Wlazł kotek na płotek, Jadą jadą misie, Krakowiaczek jeden, Bajka iskierki, Mam chusteczkę haftowaną. To doskonały sposób na wspólnie spędzony czas z dzieckiem i zapoznanie go z piękna polską tradycją…
-
Mutyzm wybiórczy. Poradnik dla rodziców, nauczycieli i specjalistów
Maria Bystrzanowska
Książkę przeznaczono głównie dla rodziców dzieci z mutyzmem wybiórczym, a także dla ich nauczycieli i specjalistów. W Polsce jest dostępnych niewiele pozycji, w których czytelnik znajdzie nowoczesne podejście do mutyzmu wybiórczego (MW). Angielska i amerykańska literatura nie jest dostępna dla wszystkich, dlatego też wielu rodziców, nauczycieli czy specjalistów wciąż uważa, że skoro dziecko rozmawia w domu, w szkole na przerwie czy w gabinecie, to na pewno nie ma żadnego zaburzenia. Dlaczego książka ta jest przeznaczona dla rodziców?…
-
Społeczne ontologie niepełnosprawności. Ciało-tożsamość-performatywność
Rzeźnicka-Krupa Jolanta
Czym jest niepełnosprawność? Jak jest rozumiana i postrzegana? Jakie znaczenia ją definiują i jakie wartości są z nimi związane? Co oznacza bycie niepełnosprawnym? Kto może zabierać głos na temat niepełnosprawności, kiedy i w jakim kontekście? Kto/co decyduje o tym, jakie treści/znaczenia/definicje stanowią odpowiedzi na te pytania? Kto/co decyduje o tym, jaka wiedza na temat niepełnosprawności jest prawomocna i jakie praktyczne działania oraz społecznie dostępne wzory funkcjonowania są realizowane? Co możemy powiedzieć o niepełnosprawności, próbując szukać odpowiedzi na tak postawione pytania, które pobudzają do przemyślenia i prze-pisania na nowo porządku społecznego, a także uczestnictwa w życiu społecznym i kulturze osób postrzeganych jako niepełnosprawne?
-
Uczniowskie korzyści z funkcjonowania w rzeczywistości szkolnego
pogranicza między światami mediów online i offline
Huk Tomasz
Badania nad korzyściami uczniów w kontekście edukacyjnym nie należą do częstych, a te nieliczne, z którymi możemy się spotykać w literaturze prowadzone były najczęściej w obszarze pedagogiki medialnej. Ta subdyscyplina jako nauka społeczna w sposób szczególny związana jest z teoriami masowego komunikowania, a zatem również z teorią użytkowania i korzyści, zgodnie z którą Tomasz Huk prowadził opisane w publikacji badania. Zastosowanie podejścia pedagogicznego w badaniach nad teorią użytkowania i korzyści rzuca nowe światło na poznawany wycinek rzeczywistości. Założeniem Autora było spojrzenie …
-
Jak zachęcić 2-latka do mówienia? Logopedyczny poradnik dla rodziców
Marzena Bekus-Richane
Czas, w którym w rodzinie ma się pojawić dziecko, jest niezwykły dla rodziców, pełen oczekiwań, niepewności, a często niespodzianek. Na początku oczywiście najważniejsze jest zdrowie maleństwa i od pierwszych dni wszyscy dbają o jego prawidłowy rozwój. W miarę upływu czasu, w sposób naturalny i instynktowny, oczekujemy pojawiania się następnych etapów rozwojowych. Karmienie i wydalanie, kąpiel, sen – to tematy najczęściej poruszane przez młodych rodziców, szczególnie przez mamy. Ale kiedy mija pierwsze oszołomienie, przyglądamy się uważniej dziecku i zauważamy wtedy jego oznaki emocjonalnego kontaktu z nami i otaczającym je światem…
Oficyna Wydawnicza “Impuls” potwierdziła swoją pozycję wśród wydawców książki naukowej i akademickiej, publikując wile nowych tytułów, docierając do licznej rzeszy wymagających czytelników: pedagogów, terapeutów, rodziców itd. Nasze książki zdobyły też liczne nagrody i wyróżnienia, zarówno branżowe, jak i czytelnicze.
W minionym roku wprowadziliśmy również na rynek ponad sto książek elektronicznych w najpopularniejszych formatach ePub i Mobi (w swojej księgarni internetowej).
Autorzy najnowszych publikacji podejmują problemy niezwykle ważne i wymagające pogłębionej refleksji. Wiele nowości porusza tematy aktualne i istotne, a także otwiera nowe drogi do dyskusji nad poszczególnymi zjawiskami. Przykładem są wyjątkowe serie naukowe. Pedagogika Nauce i Praktyce składającą się już z 16 podręczników – tworzą trzy podręczniki autorstwa znakomitych pedagogów: prof. Czesława Kupisiewicza, prof. Ewy Wysockiej, prof. Mirosława J. Szymańskiego, Jolanty Szempruch, prof. Bronisława Siemienieckiego, prof. Bogusława Śliwerskiego, prof. Iwona Chrzanowska, prof. Jerzy Nikitorowicz, prof. Wiesław Ambrozik i innych.
Niebawem ukażą się kolejne 2 podręczniki w serii, pierwszy pod redakcją naukową autorstwa prof. Bogusława Śliwerskiego, dr. hab. Krzysztofa Maliszewskiego i ks. dr. hab. Dariusza Stępkowskiego “Istota, sens i uwarunkowania (wy)kształcenia” i drugi podręcznik autorstwa prof. Inetty Nowosad “Kultura szkoły w rozwoju szkoły”…