Wyniki grupy Agora w II kw. 2018 roku

Wyniki grupy Agora w II kw. 2018 roku

Przegląd

Całkowite przychody Grupy Agora w 2. kw. 2018 r. wyniosły 258,3 mln zł. Wyższe były wpływy z reklamy i z działalności filmowej Grupy, przy niższych wpływach ze sprzedaży usług poligraficznych, niższych przychodach kin z biletów i sprzedaży barowej oraz niższej sprzedaży wydawnictw.

Rozwój oferty usług dla klientów Grupy zapewnił jej wzrost przychodów ze sprzedaży usług reklamowych – o 2,8% w porównaniu z analogicznym okresem 2017 r. do kwoty 146,8 mln zł. Wpływy z reklam były wyższe w większości segmentów biznesowych Agory, kolejny kwartał z rzędu rosnąc w Internecie i Radiu.

W omawianym okresie w kinach Helios zakupiono blisko 1,9 mln biletów, czyli o 21,0% mniej niż rok temu, a rynkowy spadek frekwencji wyniósł 15,7%. Niższe wpływy ze sprzedaży wydawnictw, związane przede wszystkim z zakończeniem wydawania wybranych tytułów prasowych oraz ograniczeniem nakładów i liczby wydań w ofercie dwucenowej, tylko częściowo zostały zrekompensowane przez wyższe przychody ze sprzedaży prenumeraty cyfrowej Gazety Wyborczej oraz Wydawnictwa Agora.

Koszty operacyjne Grupy Agora w 2. kw. 2018 r. nieznacznie się zwiększyły – o 1,8% do 281,1 mln zł. Zdecydowały o tym: odpis aktualizujący wartość należności obarczonych ryzykiem nieściągalności od jednego z kontrahentów Grupy w kwocie 15,6 mln zł oraz rezerwa restrukturyzacyjna w segmencie Prasa w wysokości 2,2 mln zł. Wzrost kosztów nastąpił w Prasie, Internecie, Reklamie Zewnętrznej i Radiu, zaś spadek odnotowały segmenty Druk oraz Film i Książka.

W  2 kw. 2018 r. strata Grupy Agora na poziomie EBITDA wyniosła 2,4 mln zł, strata operacyjna na poziomie EBIT wyniosła 22,8 mln zł, a zysk netto 0,2 mln zł. Zysk netto przypadający na akcjonariuszy jednostki dominującej stanowił 0,3 mln zł. Negatywny wpływ na wyniki Grupy miał odpis aktualizujący wartość należności obarczonych ryzykiem nieściągalności od jednego z kontrahentów Grupy, zaś na wynik netto pozytywnie wpłynął zysk z transakcji zbycia udziałów w spółce Stopklatka S.A. w kwocie 26,7 mln zł (wartość wpływu na wynik netto Grupy w 2. kw. 2018 r. to 22,6 mln zł).

 

Zob. cały raport  www.agora.pl.

Kategorie: Rynek Polski
Tagi: Agora