Na zakupy online konsumenci wydają 700 mln miesięcznie
Przegląd
- Typ: Badania rynku
- Marka: Gemius
Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Gemius „E-commerce w Polsce 2018. Gemius dla e-Commerce Polska”, odsetek internautów, którzy dokonują zakupów online, wzrósł w stosunku do ubiegłorocznego badania i wyniósł 56 proc. (54 proc. w 2017 roku). Szczególnie wzrosła także liczba internautów kupujących za granicą – według najnowszych danych jest ich 23 proc., czyli o 7 punktów procentowych więcej niż rok temu (16 proc.). Ponad jedna czwarta (26 proc.) badanych uważa zakupy online za w pełni bezpieczne (14 proc. w 2017 roku), a niemal połowa (49 proc.) za łatwe i nieskomplikowane (41 proc. w 2017 roku).
Obecnie klienci w internecie wydają łącznie 690 zł – wynika z badania. W tym na książki, płyty i filmy 99 złotych.
Tym, co najbardziej motywuje internautów do e-zakupów, jest całodobowa dostępność sklepów i serwisów online – taką odpowiedź wskazało aż 87 proc. ankietowanych e-konsumentów (82 proc. w 2017 roku). Natomiast jeśli chodzi o elementy, które wpływają na wybór konkretnego serwisu i zwiększenie jego wiarygodności, najważniejszą rolę odgrywają opinie o nim – tak wskazało 57 proc. kupujących online (50 proc. w 2017 roku).
Niezmiennie e-zakupy pozostają domeną osób młodych (64 proc. poniżej 34. r.ż.), z przynajmniej średnim wykształceniem (75 proc.), dobrze oceniających swoją sytuację materialną (54 proc.). Zdecydowana większość e-konsumentów (82 proc.) używa do zakupów online laptopów. Jednocześnie 58 proc. z nich deklaruje wykorzystywanie w tym celu smartfonów. Urządzenia mobilne jako narzędzie zakupów online są szczególnie popularne wśród osób w wieku 15-24 lata.
Cały raport dostępny na stronie https://www.gemius.pl/