Legimi przejmuje niemiecki serwis z ebookami

Legimi przejmuje niemiecki serwis z ebookami

Przegląd

Udostępnij
Share on Facebook0Tweet about this on Twitter0Share on LinkedIn0Share on Google+0

Poznańska firma Legimi, specjalizująca się w udostępnianiu ebooków i audiobooków w abonamencie, zawarła list intencyjny w sprawie przejęcia spółki stojącej za wiodącą aplikacją do czytania w modelu freemium w Niemczech, Readfy.

Kwota i warunki transakcji nie zostały ujawnione. Dotychczas wg oficjalnych danych w spółkę Readfy zainwestowano ponad 1,5 miliona Euro, z czego 1/3 wyłożyli inwestorzy w ramach głośnej zbiórki crowdfundingowej, zakończonej z sukcesem w 2014 roku na niemieckiej platformie Companisto https://www.companisto.com/en/investment/readfy. W zbiórce wzięło udział ponad 1300 inwestorów.

Readfy przez lata potwierdził, że czytanie ebooków sponsorowanych przez reklamodawców jest bardzo dobrze oceniane przez użytkowników i zmniejsza barierę wejścia dla początkujących e-czytelników. Z kolei Legimi oferuje komplementarne rozwiązanie dla tych odbiorców, którzy chcą podnieść swój komfort czytania i decydują się na e-czytnik i pełnoprawną ofertę bez reklam. Po kilkumiesięcznych testach wierzymy, że model freemium stanowi doskonałe uzupełnienie dla opcji premium, którą obecnie posiadamy i już oferujemy na rynku niemieckim. Podobną strategię realizują firmy z branży muzycznej, np. Spotify, do którego często jesteśmy porównywani. – komentuje Mikołaj Małaczyński, prezes Legimi.

Obecnie Readfy dysponuje umowami z ponad 300 wydawcami, oferując 80 tys. niemieckojęzycznych tytułów w modelu reklamowym. Serwis posiada 400 tys. użytkowników, wysoko oceniających aplikację (ocena 4.5 na 5, przez ponad 5 tys. recenzujących w sklepie Google Play). Twórcami i udziałowcami Readfy są osoby doskonale znane na lokalnym rynku książki.

Legimi prowadzi obecnie emisję publiczną akcji preIPO (www.legimi.pl/akcje), której jednym z celów jest sfinansowanie akwizycji na rynku niemieckim. Firma obecna jest na tamtejszym rynku z usługą abonamentową od 2016 roku, oferując obecnie ponad 100 tys. tytułów w subskrypcji i ponad 400 tys. w sprzedaży tradycyjnej. Jesienią ub. r. udostępniony został świetnie znany w Polsce flagowy produkt, czyli czytnik za 1 Euro z abonamentem na ebooki. Jednocześnie z rozwojem na rodzimym i niemieckim rynku firma planuje w połowie 2018 r. premierę usługi w Chinach. Dzięki temu będzie obecna na 2 z 3 największych rynków ebooków na świecie.

 

Udostępnij
Share on Facebook0Tweet about this on Twitter0Share on LinkedIn0Share on Google+0
Tagi: Legimi