Podyplomowe Studia Polityki Wydawniczej i Księgarstwa

Podyplomowe Studia Polityki Wydawniczej i Księgarstwa
Instytut Informacji Naukowej i Studiów Bibliologicznych Uniwersytetu Warszawskiego pragnie poinformować, że prowadzi nabór na Podyplomowe Studia Polityki Wydawniczej i Księgarstwa
 
PSPWiK działają od 1998 r.
Ich kierownikiem jest prof. dr hab. Józef Wojakowski,
sekretarzem naukowym dr Marek Tobera.
 
Nauka trwa dwa semestry, w tym roku akademickim od listopada 2005 r. do lipca 2006 r. Zajęcia odbywają się w weekendy (początek: piątki, godz. 16.30, zakończenie: niedz. ok. 13.30), 5-6 razy w semestrze, w sumie przewidziano ok. 200 – 220 godz. zajęć w ciągu roku.
 
Program obejmuje szeroko pojętą problematykę rynku książki oraz zagadnienia praktyczne związane m.in. z marketingiem wydawniczym, zarządzaniem wydawnictwem, public relations i promocją, informacją o książce, kierowaniem redakcją, prawem autorskim, udziałem w targach, dystrybucją, poligrafią.
 
Studia przeznaczone są zarówno dla osób, które pracują już na rynku książki i pragnęłyby podnieść swoje kwalifikacje, jak również dla tych, które przewidują możliwość podjęcia takiej pracy w przyszłości.
 
Rekrutacja prowadzona będzie w do wyczerpania limitu miejsc. Są jeszcze wolne miejsca w tym roku akademickim.
 
Czesne – ok. 4 000 zł za cały rok akademicki (istnieje możliwość opłaty w dwóch ratach) + wpisowe 75 zł.
 
Wykładowcami są uczestnicy i analitycy rynku książki, znający omawiane zagadnienia z praktyki zawodowej.
 
Wykładowcami PSPWiK są m. in.:
 
Paweł Esse (szef wydawnictwa CH Beck) – zarządzanie wydawnictwem
– Jacek Włodarczyk (firma konsultingowa BMR) – marketing wydawniczy 
– mec. Andrzej Karpowicz (adwokat, autor kilku podręczników dotyczących tej problematyki – Kancelaria Juris) – prawo autorskie
– dr Andrzej Rostocki (Uniwersytet Łódzki, „Rzeczpospolita”, „Notes Wydawniczy”, „Tygodnik Powszechny”) – public relations na rynku książki
– Barbara Miecznicka („Świat Książki”) – zarządzanie redakcją w nowoczesnym wydawnictwie
– Bogdan Klukowski (Europress) – książka na świecie
– red. Andrzej Palacz (miesięcznik „Wydawca”) – wydawca wobec drukarza, czyli poligrafia dla wydawców
– Monika Białecka (Ars Polona S.A., MSZ) – targi książki na świecie
– Beata Stasińska (Wydawnictwo W.A.B.) – budowanie listy wydawniczej
– red. Hanna Maria Giza (Polskie Radio PR II) – współpraca dziennikarza z wydawcami
– dr Katarzyna Wolff (IKiCz BN) – czytelnictwo w Polsce, czyli popyt
– dr Piotr Marciszuk (wiceprezes Polskiej Izby Książki, Wyd. Stentor) – problemy wydawców edukacyjnych
– Krzysztof Gutowski (EMPiK) – relacje wydawca–księgarz (jak współpracować?)
– Andrzej Uryga (EMPiK) – dystrybucja na polskim rynku książki
– red. Piotr Dobrołęcki („Magazyn Literacki”, b. rzecznik prasowy ©Poland) – targi książki w Polsce
– ks. Marek Otolski (prezes Stowarzyszenia Wydawców Katolickich) – rynek wydawnictw katolickich w Polsce
– dr Andrzej Nowakowski (Uniwersytet Jagielloński, Instytut Książki, wydawnictwo Universitas) – promocja książki polskiej za granicą
– Tomasz Nowak (niezależny publicysta) – stan wiedzy o polskim rynku książki
– Maciej Foks („Notes Wydawniczy”) – Internet na rynku książki
 
Informacje i zgłoszenia:
Marek Tobera
Uniwersytet Warszawski, Instytut Informacji Naukowej i Studiów Bibliologicznych, Warszawa, Nowy Świat 69,
III p., pok. 141
dyżury w piątki godz. 17-19, tel. (0-22) 55-20-256 
e-mail: marektob@wp.pl
UWAGA!: urlop i wyjazdy służbowe 19 – 30.09.2005 !!!
Kategorie: Szkolenia

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.