Bestsellery miesiąca maja w Impulsie

Bestsellery miesiąca maja w Impulsie
Bestsellery miesiąca maja w Impulsie

Mimo kwitnących bzów i maturalnej gorączki, nasi Czytelnicy, jak zwykle, nie zawiedli, a nawet – czytali więcej niż zwykle… Oto Top 3 Oficyny Wydawniczej Impuls, notowanie na dzień 31 maja 2014 r.:

1.    Anna Franczyk, Krystyna Krajewska, Skarbiec nauczyciela-terapeuty (na bazie własnych doświadczeń z pracy terapeutycznej)

 […] mów dziecku, że jest dobre, że może, że potrafi […] – zachęcał Janusz Korczak. Proces uczenia się małego dziecka, w tym również dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjnych, polega na dążeniu do wiedzy, rozwijaniu umiejętności i gromadzeniu doświadczeń. Każde dziecko musi mieć określone miejsce w społeczeństwie, swoje prawa i obowiązki, w tym prawo do rozwoju, który dorośli powinni wspomagać. Chcąc zaspokoić potrzeby i spełnić oczekiwania zarówno dziecka, jak i środowiska, autorki zgromadziły materiały, które mogą być pomocne dla nauczycieli, terapeutów i rodziców podczas prowadzenia zajęć terapeutycznych o charakterze ogólnorozwojowym, stymulacyjnym, korekcyjnym lub kompensacyjnym. Opracowanie obejmuje szeroko pojętą pracę terapeutyczną z dziećmi w wieku przedszkolnym.

http://impulsoficyna.com.pl/wyszukaj/skarbiec-nauczyciela-terapeuty-na-bazie-wlasnych-doswiadczen-z-pracy-terapeutycznej,345.html

2.    Małgorzata Miksza, Zrozumieć Montessori, czyli Maria Montessori o wychowaniu dziecka

 Książka Zrozumieć Montessori, czyli Maria Montessori o wychowaniu dziecka ma przede wszystkim na celu wyjaśnienie czytelnikowi przesłania pedagogicznego Marii Montessori. Pomimo, ze w pracach Autorki często pojawiał się termin „metoda”, to M. Montessori zawsze w końcowym rezultacie chodziło o wszechstronną pomoc dziecku w jego trudzie indywidualnego rozwoju oraz włączenie go do życia w kulturze i cywilizacji ludzkiej przesyconej miłością i pokojem. Aby taka pomoc zaistniała, konieczne było, zdaniem M. Montessori odpowiednie przygotowanie dorosłych ( nauczycieli, rodziców, pedagogów), którzy znając prawa rozwojowe dziecka(chodzi tu m.in. o „polaryzację uwagi”, „wrażliwe fazy”),będą je wpierać w rozwoju, rozumnie kochając i darząc szacunkiem. Środkiem ma tu być  „przygotowane otoczenie” a warunkiem sukcesu, respektowanie zasady porządku (samodyscypliny) i wolności, która w wyważonych klamrach prowadzi człowieka do optimum rozwojowego, czyli „normalizacji”.

http://impulsoficyna.com.pl/wyszukaj/zrozumiec-montessori,72.html

3.    Katarzyna Zachwatowicz-Jasieńska, Co babcia i dziadek śpiewali kiedy byli mali
książka + 2 CD

 Śpiewnik zawiera wybór 51 popularnych piosenek, wraz z zapisem nutowym oraz kolorowymi ilustracjami Kazimierza Wiśniaka. Wśród zaproponowanych piosenek możemy znaleźć m.in. Kółko graniaste, Wlazł kotek na płotek, Jadą jadą misie, Krakowiaczek jeden, Bajka iskierki, Mam chusteczkę haftowaną. Znajdźmy chwilę czasu, zajrzyjmy do śpiewnika i zaśpiewajmy z naszymi dziećmi piosenki, które śpiewali nasi dziadkowie, kiedy byli mali. Do książki dołączone zostały dwie płyty CD: jedna wersja z 51 piosenkami, a druga wersja instrumentalna-karaoke.

http://impulsoficyna.com.pl/wyszukaj/co-babcia-i-dziadek-spiewali-kiedy-byli-mali,319.html
 

Kategorie: Edukacja

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.