Hachette – podsumowanie 2011 roku

Hachette – podsumowanie 2011 roku
Hachette Polska Sp. z o.o. powstała w 2000 r. w wyniku zakupu przez Grupę Hachette polskiego wydawnictwa Wiedza i Życie. Przez lata oficyna budowała i umacniała swoją pozycję w segmencie przewodników turystycznych i poradników. W roku 2007 Hachette Polska kupiła spółkę Larousse Polska, poszerzając swoją ofertę o publikacje z zakresu literatury dziecięcej – serie edukacyjne i albumowe, a także kilka serii słowników dwujęzycznych oraz encyklopedie. W 2008 roku oficyna opublikowała pierwsze książki w segmencie literatury fantasy i biografii. Z kolei rok później firma odświeżyła swój wizerunek i wprowadziła nowe logo. Oficyna zatrudnia 35 osób.

Wśród bestsellerów ubiegłego roku najlepiej sprzedającym się tytułem był „Zew pustyni” z serii „Pisane przez Życie”. Sprzedano 23 tys. egzemplarzy tej książki. Poza tym bardzo dobrze sprzedawały się inne tytuły z tej serii, takie jak „Zakazana miłość” oraz „Jak ona mogła”. Dużym zainteresowaniem czytelników cieszyły się także albumy z serii „Trasy marzeń świat” i „Odkrywanie Europy”.

W 2011 roku wydawnictwo Hachette Polska osiągnęło przychód ze sprzedaży książek wynoszący 34,50 mln zł, co daje 2,4% wzrost w stosunku do roku 2010.

W roku ubiegłym Oficyna wydała 207 tytułów, w tym 79 nowości. Łącznie sprzedano 560 tys. egz. książek w średniej cenie 21,78 zł za egz.

O autorze

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.