Edukacja i (nie)równość społeczna kobiet

Edukacja i (nie)równość społeczna kobiet
Oficyna Wydawnicza Impuls poleca nowość wydawniczą autorstwa Agnieszki Gromkowskiej – Melosik pt.
Edukacja i (nie)równość społeczna kobiet

Powiew świeżości, jaki wnosi praca Agnieszki Gromkowskiej-Melosik w stosunkowo już rozwiniętą w polskich warunkach literaturę dotyczącą sytuacji kobiet, jest wyrazisty i odnosi się zarówno do jej warstwy teoretycznej, jak i badawczej. W tej pierwszej Autorka z ogromnym intelektualnym polotem, podpartym niebywałą erudycją i już wyraźnie widocznym ogromnym jej doświadczeniem tematu, wiedzie czy wręcz uwodzi Czytelnika w drogę swoich badawczych fascynacji, ukazując sytuację kobiet i analizy tejże, na barkach przebogatej światowej literatury przedmiotu, ale wykazując się przy tym jednocześnie głębokim zrozumieniem poruszanych kwestii oraz swobodnym przekazem i eksplanacją dokonywanych rekonstrukcji. […]. Podobnie jak część teoretyczna, część druga pracy Agnieszki Gromkowskiej-Melosik, ukazująca wyniki jej badań jakościowych, wypełnia kryteria nowatorskości i oryginalności. Zawarte tu interpretacje i rekonstrukcje […] są znakomitą kontynuacją analiz teoretycznych zaprezentowanych w pierwszej części, tu przeniesionych na poziom mikrospołeczny […]. W ten sposób wyjątkowo dojrzale Autorka dopełniła obraz problemu, ukazując zarówno jego wymiar makrospołeczny (przez uogólnione dane i tendencje oraz zjawiska prezentowane w części pierwszej), jak i jego manifestacje indywidualne. Jak sama Autorka wyraźnie deklaruje, jej zamiarem była konfrontacja teoretycznych debat i wniosków wynikłych z analizy literatury przedmiotu z „żywą rzeczywistością”. W mojej ocenie rezultat tej konfrontacji można uznać za bezapelacyjny dowód ogromnej już dojrzałości naukowej Autorki.

Z recenzji dr hab. Ewy Jarosz

 

Kategorie: Edukacja

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.