Udany rok Grupy Wydawniczej Helion

Udany rok Grupy Wydawniczej Helion
Nie taki kryzys straszny, jak się… wydaje!

Jak dotychczas dynamicznie rozwijającemu się gliwickiemu Wydawnictwu minął ten trudny 2009 rok? Sądząc po wynikach – całkiem nieźle! Grupa Wydawnicza Helion zanotowała w zeszłym roku 2-procentowy wzrost dochodów, osiągając przychód w wysokości 35,84 mln złotych, z czego aż 7,06 mln pochodzi ze sprzedaży we własnych księgarniach internetowych Wydawnictwa!
Jednak to liczba sprzedanych nakładów najbardziej poszybowała w górę – bo aż o 73% – i wyniosła w 2009 roku imponujące 2,18 mln egzemplarzy! Do efektownych wyników należy także zaliczyć niemal dwukrotny wzrost sprzedaży podręczników szkolnych do nauki informatyki. Mimo wszechobecnego kryzysu Grupa Wydawnicza Helion nie zwolniła tempa i wraz z Wydawnictwem Bezdroża wydała w ubiegłym roku aż 511 nowych tytułów!

E-helion i bezdroża internetu
Ważnym wydarzeniem ubiegłego roku było uruchomienie nowatorskiego na polskim rynku księgarskim elektronicznego systemu zamówień dla partnerów handlowych i bibliotek – e-helion.pl. Ten nowoczesny, a zarazem prosty w obsłudze system internetowy został stworzony po to, by zapewnić Partnerom Wydawnictwa komfort składania zamówień i nieograniczony dostęp do szczegółowych informacji na temat zapowiedzi wydawniczych, nowości oraz promocji i bestsellerów. System ten znacznie uprościł i przyspieszył proces realizacji zamówień oraz zapewnił kontrahentom stały wgląd w historię faktur, zamówień w trakcie realizacji oraz dostaw. Po zakończonej już fazie testów sukcesywnie zwiększa się liczba zarejestrowanych użytkowników nowego systemu.
 

Drugim istotnym przedsięwzięciem internetowym Grupy Wydawniczej Helion w zeszłym roku było uruchomienie odmienionej księgarni podróżniczej bezdroza.pl, która wita swoich Czytelników nie tylko nowym, zachęcającym do przygody layoutem, ale przede wszystkim bardziej przejrzystą nawigacją oraz większą funkcjonalnością. Z tym oto nowym, atrakcyjnym wizerunkiem księgarnia i portal podróżnika bezdroża.pl wraz z księgarniami helion.pl, onepress.pl i sensus.pl wkroczyły w 2009 roku do świata internetowych społeczności, skupiając na swoich profilach na Facebooku wiernych fanów  publikacji.

Gazela ze złotym laurem
Wszystko wskazuje na to, że mimo niesprzyjających warunków Helion SA dalej pędzi do przodu… Pewnie dlatego po raz szósty Wydawnictwo znalazło się w prestiżowym gronie Gazel Biznesu w corocznie publikowanym rankingu przedsiębiorstw magazynu „Puls Biznesu”. Oznacza to, że po raz kolejny Helion SA znalazł się w grupie najdynamiczniej rozwijających się przedsiębiorstw w Polsce, które od co najmniej trzech lat z roku na rok odnotowują wzrost sprzedaży i odznaczają się nieskazitelną reputacją, przejrzystością działania i uczciwością.

To jednak nie jedyne w tym roku uhonorowanie działalności gliwickiej spółki – Wydawnictwo Helion otrzymało bowiem „Złoty Laur Konsumenta 2009” w kategorii „Książki – poradniki komputerowe”. Wydawnictwo Helion zostało także członkiem Programu Rzetelna Firma oraz otrzymało Certyfikat Rzetelności, co potwierdza, że przedsiębiorstwo jest wiarygodnym kontrahentem i funkcjonuje według etycznych zasad prowadzenia biznesu.

TOP lista GW Helion SA w 2009 roku:

1. Dr House i filozofia – wszyscy kłamią (Editio)
2. Informatyka Europejczyka. Podręcznik dla gimnazjum (Helion Edukacja)
3. Informatyka Europejczyka. Nauka i zabawa z komputerem w kształceniu zintegrowanym (Helion Edukacja)
4. Informatyka Europejczyka. Podręcznik dla szkoły podstawowej (Helion Edukacja)
5. Książka o fotografowaniu. Wydanie III rozszerzone (Helion)
6. Sztuka Wojny. Wydanie II (Onepress)
7. Zero ograniczeń. Sekret osiągnięcia bogactwa, zdrowia i harmonii ze światem (Onepress)
8. Polska według internautów. Wydanie I (Bezdroża)
9. Sekrety mistrza fotografii cyfrowej. 195 ujęć Scotta Kelby’ego (Helion)
10. Alchemia uwodzenia, czyli jak hipnotycznie kontrolować umysły, uczucia i zachowania seksualne kobiet (Sensus)
 

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.