Young Digital Planet – podsumowanie 2009 roku

Young Digital Planet – podsumowanie 2009 roku
Firma Young Digital Planet SA działa na rynku oprogramowania komputerowego od 1990 roku. Jest dostawcą systemów szkoleniowych i treści edukacyjnych, opartych na technologiach informacyjnych, dla klientów indywidualnych, instytucji oświatowych oraz przedsiębiorstw. Firma zatrudnia 368 osób.
 
Do głównych produktów YDP zaliczamy:

  • EuroPlus+ – serię interaktywnych kursów językowych,
  • eduROM – serię multimedialnych podręczników do szkoły podstawowej, gimnazjum i szkoły ponadgimnazjalnej,
  • eduSensus – serię programów wspomagających rozwój dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,
  • portal Nauczyciel.pl – innowacyjną propozycję wydawniczą YDP, która umożliwia nauczycielom dostęp do interaktywnych zasobów edukacyjnych wysokiej jakości oraz narzędzi do zarządzania tymi zasobami,
  • nowoczesne rozwiązania szkoleniowe – e-learning, blended learning, szkolenia menedżerskie, kursy dedykowane.

Firma zajmuje również pozycję światowego lidera w produkcji interaktywnych programów do nauki języków obcych.
Do grona swoich partnerów Young Digital Planet SA zalicza wiodące wydawnictwa europejskie, między innymi: Cambridge University Press, Oxford University Press, Harcourt Education i Malmberg.

W 2009 roku YDP uhonorowano tytułem Perła Polskiej Gospodarki 2009 w kategorii Perły Duże (firmy o przychodach powyżej 100 mln zł) oraz w rankingu Perły sektora przedsiębiorstw produkcyjnych i usługowych. Ranking został zorganizowany przez miesięcznik Polish Market wraz z Instytutem Nauk Ekonomicznych Polskiej Akademii Nauk. Za „Perłę Polskiej Gospodarki” uznawane są firmy, które spełniają minimum przyjętych kryteriów efektywności, a są to m.in. dynamika przychodów, rentowność sprzedaży, oraz wydajność pracy.

Najlepiej sprzedającymi się produktami na polskim rynku w roku ubiegłym były:

  • programy z serii eduSensus (Logopedia, Wspomaganie rozwoju, Dysleksja, Gotowość szkolna)
  • EuroPlus+ Skills English Grammar i Vocabulary
  • EuroPlus+ Angielski z Cambridge
  • eduROM gry edukacyjne Matematyka
  • EuroPlus+ Angielski dla dzieci „Pingwin Alex i przyjaciele”
  • EuroPlus+ Matura Masters

Z kolei na rynku zagranicznym najlepiej sprzedawały się:

  • Universal Curriculum – interaktywne lekcje z matematyki, biologii, chemii, fizyki i środowiska dla uczniów w wieku 10-19 lat, produkt dostarczany wraz z narzędziami do edytowania i lokalizowania (Leo) oraz dystrybucji zasobów edukacyjnych (yTeach)
  • Usługi dla wydawców – tworzenie interaktywnych zasobów edukacyjnych na żądanie. Sprzedaż narzędzi do samodzielnego tworzenia zasobów edukacyjnych: yBook – narzędzie do tworzenia elektronicznych podręczników; yAuthor – narzędzie do tworzenia interaktywnych ekranów edukacyjnych

W 2009 roku Young Digital Planet zanotował przychody ze sprzedaży elektronicznych publikacji edukacyjnych na poziomie 63,1 mln zł, co daje 50,9% spadek w stosunku do roku 2008. Jednocześnie rentowność sprzedaży wzrosła do poziomu 19%.

W roku ubiegłym YDP wydał 18 tytułów, w tym 16 nowości.
 

Kategorie: Edukacja, Rynek Polski

O autorze

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.