Media Rodzina w 2009 roku

Media Rodzina w 2009 roku
Media Rodzina jest wydawcą książek dla dzieci i młodzieży, literatury o profilu psychologicznym, związanej z relacjami w rodzinie oraz uwalnianiem się z uzależnień. Oficyna została założona w 1992 roku przez Amerykanina Roberta Gamble’a. Firma zatrudnia 27 osób.

Najważniejszymi wydarzeniami w 2008 roku były:

  • Ważne premiery:

Igrzyska śmierci oraz W pierścieniu ognia – dwa pierwsze tomy bestsellerowej trylogii dla młodzieży autorstwa Suzanne Collins, utrzymujące się w czołówce listy bestsellerów The New York Times od dnia wydania;
Baśnie braci Grimm – w nowym przekładzie Elizy Pieciul-Karmińskiej i ilustracjami znakomitego czeskiego grafika, Adolfa Borna; wersję audio Baśni czyta Jerzy Stuhr;
Czarownica Nanga – baśnie afrykańskie, drugi tom kolekcji wydań baśni z całego świata;
Córka króla moczarów – drugi tom baśni Andersena w nowym tłumaczeniu Bogusławy Sochańskiej. Tym razem w tomie znalazły się utwory mniej znane;
Apartament do spraw nadzwyczajnych – autobiograficzna książka Joli Załeckiej, uznanej na całym świecie kreatorki mody;

  • Konkurs dla blogerów „Czytaj Brooksa” – promocja w Internecie trzech książek Kevina Brooksa: Candy, Lukas, Martyn Pig;
  • Odziedziczone marzenia – wraz z wyborami prezydenckimi w Stanach Zjednoczonych Media Rodzina stała się wydawcą autobiografii pierwszego ciemnoskórego Prezydenta USA, Baracka Obamy;
  • Media Rodzina stawia na ilustratorów – w serii Mistrzowie Klasyki dziecięcej ukazało się już osiem znanych z historii literatury dzieł dla najmłodszych, ilustrowanych pracami najlepszych polskich ilustratorów;
  • Rekordowe zainteresowanie książkami Media Rodzina na krajowych targach książki w Warszawie, Krakowie i Wrocławiu – szczególnie ilustrowaną literaturą dziecięcą oraz audiobookami;
  • Podjęcie współpracy z IKEA – Media Rodzina została partnerem sieci w programie Ikea Family;
  • Media Rodzina została dystrybutorem wydawnictwa Poradnia K.
  • Promocja „Igrzysk śmierci” – pierwszego tomu trylogii Suzanne Collins, przygotowanie podstrony internetowej (www.mediarodzina.com.pl/igrzyska), bookletów, zwiastuna, internetowej gry interaktywnej dla czytelników;
  • Gościem 30. Kongresu Pediatrycznego w Poznaniu był dr med. Herbert Renz Polster, autor Encyklopedii zdrowia dziecka
  • Premiera ekranizacji szóstego tomu przygód Harry’ego Pottera, Harry Potter i Książę Półkrwi;
  • Obecność wydawnictwa w serwisie You Tube – zamieszczenie trzech zwiastunów/trailerów książkowych poświęconych książkom młodzieżowym: Candy, Igrzyskom śmierci oraz W pierścieniu ognia;
  • Kama Sywor Kamanda, autor baśni afrykańskich Czarownica Nanga gościem Targów Książki w Krakowie; spotkania autorskie w Warszawie i w Krakowie;
  • Przygotowanie strony promującej Encyklopedię zdrowia dziecka – specjalnego serwisu poświęconego jednemu z rozdziałów, dotyczącego pierwszej pomocy w nagłych wypadkach dzieci: encyklopedia.mediarodzina.com.pl
  • Podjęcie bliższej współpracy z serwisem Audioteka.pl;
  • Strona wydawnictwa w serwisie społecznościowym Facebook
  • Uroczyste urodziny Księgi dżungli celebrowane podczas „Wigilii u Wilkonia”, w domu pracowni artysty w Zalesiu.

Najlepiej sprzedającymi się tytułami w roku ubiegłym były:

  • Opowieści z Narnii
  • Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały, Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły

W 2009 roku Media Rodzina zanotowała przychód ze sprzedaży książek na poziomie 7,50 mln zł, co daje 72% spadek w stosunku do roku poprzedniego.

W roku ubiegłym Oficyna wydała 112 tytułów, w tym 54 nowości. Łącznie sprzedano ok. 452 tys. egz. książek w średniej cenie 16,60 zł za egz.

O autorze

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.