Do Pearson Group należą między innymi:
- Pearson Education – wiodący w świecie wydawca materiałów edukacyjnych, właściciel takich marek, jak Pearson Longman, Prentice Hall, Addison-Wesley, Allyn & Bacon, Benjamin Cummings, czy BBC Active;
- The Penguin Group – jedno z największych wydawnictw anglojęzycznych, znane z takich marek, jak Penguin, Dorling Kindersley, Rough Guides, Puffin, czy Ladybird;
- Financial Times Group
Podręczniki do nauki języka angielskiego i słowniki Pearson Longman obecne są w polskich szkołach od blisko 20 lat. Publikacje wydawnictwa powstają przy dużym udziale polskich nauczycieli. Każdy nowy kurs opracowywany jest przez polsko-brytyjski zespół autorów, a następnie pilotowany w polskich szkołach, aby jak najlepiej odpowiadać na potrzeby uczniów i być jak najlepiej dopasowanym do realiów polskiego systemu edukacji.
Od początku roku 2008 roku, wydawnictwo Pearson Education Polska Sp. z o.o. reprezentuje interesy koncernu również na trzynastu rynkach Centralnej Europy i Republik Nadbałtyckich. Dane finansowe za rok 2008 przedstawiają skonsolidowane wyniki osiągnięte w całym regionie.
Ubiegły rok upłynął w Polsce głównie pod znakiem adaptacji oferty wydawniczej do wymogów nowej podstawy programowej, a także wprowadzania publikacji przygotowujących do obowiązującego od 2009 roku egzaminu gimnazjalnego z języka angielskiego. Nowy kurs Longman Egzamin gimnazjalny z szybko stał się bestsellerem przekraczając dwukrotnie spodziewaną wielkość sprzedaży.
W krajach Centralnej Europy wydawnictwo wprowadziło wiele nowości w tym nowe publikacje opracowane specjalnie z myślą o poszczególnych krajach regionu.
2008 rok to również międzynarodowe wyróżnienia i nagrody dla publikacji Pearson Longman
- How to Teach English with Technology – nagroda The Ben Warren-International House Trust Prize;
- How to Teach Listening – wyróżnienie H.R.H. The Duke of Edinburgh ESU English Language Book Award 2008;
- Billy Elliot (Penguin Reader) – nagroda Language Learner Literature Award w kategorii Adolescents and Adults – Intermediate;
- The Nightmare before Christmas (Penguin Active Reading) oraz Ripley’s Game (Penguin Reader) znalazły się w gronie finalistów Language Learner Literature Award w kategorii Adolescents and Adults – odpowiednio na poziomach Beginners i Advanced.
W 2008 roku Pearson Education Polska zanotowało przychody ze sprzedaży książek wynoszące 78,68 mln zł, co daje 43,2% wzrost w stosunku do roku 2007.

W roku ubiegłym Oficyna wydała 210 tytułów, w tym 42 nowości. Łącznie sprzedano 4 212 000 egz. książek. Średnia cena zbytu ukształtowała się na poziomie 25,04 zł.
W 2009 roku na polskim rynku ukaże się 147 tytułów, w tym 76 nowości. Na rynki Europy Centralnej przygotowywanych jest 60 publikacji, w tym 50 nowości.
Artykuły powiązane:
Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/wirtua/domains/wirtualnywydawca.pl/public_html/wp-content/themes/waszww-theme/includes/single/post-tags.php on line 4
O autorze
Artykuły powiązane
Skomentuj
Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.