Rekordowy rok Pearson Education Polska

Rekordowy rok Pearson Education Polska
Udostępnij
Share on Facebook0Tweet about this on Twitter0Share on LinkedIn0Share on Google+0
Wydawnictwo Pearson Education Polska, reprezentujące markę Pearson Longman jest częścią międzynarodowej grupy medialnej, będącej potentatem w dziedzinie informacji i edukacji.

Do Pearson Group należą między innymi:

  • Pearson Education – wiodący w świecie wydawca materiałów edukacyjnych, właściciel takich marek, jak Pearson Longman, Prentice Hall, Addison-Wesley, Allyn & Bacon, Benjamin Cummings, czy BBC Active;
  • The Penguin Group – jedno z największych wydawnictw anglojęzycznych, znane z takich marek, jak Penguin, Dorling Kindersley, Rough Guides, Puffin, czy Ladybird;
  • Financial Times Group

Podręczniki do nauki języka angielskiego i słowniki Pearson Longman obecne są w polskich szkołach od blisko 20 lat. Publikacje wydawnictwa powstają przy dużym udziale polskich nauczycieli. Każdy nowy kurs opracowywany jest przez polsko-brytyjski zespół autorów, a następnie pilotowany w polskich szkołach, aby jak najlepiej odpowiadać na potrzeby uczniów i być jak najlepiej dopasowanym do realiów polskiego systemu edukacji. 

Od początku roku 2008 roku, wydawnictwo Pearson Education Polska Sp. z o.o. reprezentuje interesy koncernu również na trzynastu rynkach Centralnej Europy i Republik Nadbałtyckich. Dane finansowe za rok 2008 przedstawiają skonsolidowane wyniki osiągnięte w całym regionie.

Ubiegły rok upłynął w Polsce głównie pod znakiem adaptacji oferty wydawniczej do wymogów nowej podstawy programowej, a także wprowadzania publikacji przygotowujących do obowiązującego od 2009 roku egzaminu gimnazjalnego z języka angielskiego. Nowy kurs Longman Egzamin gimnazjalny z szybko stał się bestsellerem przekraczając dwukrotnie spodziewaną wielkość sprzedaży.

W krajach Centralnej Europy wydawnictwo wprowadziło wiele nowości w tym nowe publikacje opracowane specjalnie z myślą o poszczególnych krajach regionu.

2008 rok to również międzynarodowe wyróżnienia i nagrody dla publikacji Pearson Longman

  • How to Teach English with Technology – nagroda The Ben Warren-International House Trust Prize;
  • How to Teach Listening – wyróżnienie H.R.H. The Duke of Edinburgh ESU English Language Book Award 2008;
  • Billy Elliot (Penguin Reader) – nagroda Language Learner Literature Award w kategorii Adolescents and Adults – Intermediate; 
  • The Nightmare before Christmas (Penguin Active Reading) oraz Ripley’s Game (Penguin Reader) znalazły się w gronie finalistów Language Learner Literature Award w kategorii Adolescents and Adults – odpowiednio na poziomach Beginners i Advanced.

W 2008 roku Pearson Education Polska zanotowało przychody ze sprzedaży książek wynoszące 78,68 mln zł, co daje 43,2% wzrost w stosunku do roku 2007.

W roku ubiegłym Oficyna wydała 210 tytułów, w tym 42 nowości. Łącznie sprzedano 4 212 000 egz. książek. Średnia cena zbytu ukształtowała się na poziomie 25,04 zł.

W 2009 roku na polskim rynku ukaże się 147 tytułów, w tym 76 nowości. Na rynki Europy Centralnej przygotowywanych jest 60 publikacji, w tym 50 nowości.

Udostępnij
Share on Facebook0Tweet about this on Twitter0Share on LinkedIn0Share on Google+0
Kategorie: Edukacja, Rynek Polski

O autorze