Wydawnictwo Harlequin w 2008 roku

Wydawnictwo Harlequin w 2008 roku
Wydawnictwo Arlekin Sp z o.o. i cała grupa Harlequin Enterprises należy do kanadyjskiego medialnego koncernu Torstar, który prowadzi działalność wydawniczą na rynku literatury kobiecej (Harlequin, MIRA Books), na rynku prasowym (dziennik Toronto Star i inne tytuły wydawane na rynku kanadyjskim) i na rynku wydawnictw edukacyjnych (CSEP-Childrens Supplememtary Educational Products). Książki Harlequina są obecne na rynkach w 39 krajach.

Firma Harlequin Enterprises Sp z o.o. powstała w Polsce w październiku 1991 r. i od razu stała się zdecydowanym liderem na rynku nie tylko wydawnictw dla kobiet, ale rynku książki w ogóle. Spółka posiada 80% udziału w rynku. Jest jedną z nielicznych marek która może poszczycić się niemal stuprocentową rozpoznawalnością. Czytelniczką jest co trzecia Polka (37%), młoda bądź w średnim wieku (61% ma od 20 do 49 lat), ze średnim wykształceniem (52%), mieszkająca w małym lub średnim mieście. Firma zatrudnia 16 osób.

W 2008 roku Wydawnictwo Harlequin zanotowało 10,3% wzrost przychodów ze sprzedaży książek, do poziomu 22,12 mln zł*.

W roku ubiegłym Oficyna wydała 314 tytułów, w tym 285 nowości. Łącznie sprzedano 1 815 500 egz. książek. Średnia cena książki ukształtowała się na poziomie 12,19 zł.

* Dane szacunkowe Wirtualnego Wydawcy

Kategorie: Literatura, Rynek Polski

O autorze

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.