HDS wycofuje się z kolportażu

HDS wycofuje się z kolportażu
 
Firma HDS przestanie dowozić prasę do większości obsługiwanych dotąd punktów i skupi się na działalności handlowej. Decyzja spowodowana spadającą rentownością kolporterskiego biznesu. Według firm z branży jest to efekt spadku sprzedaży prasy i jej niskich cen.

Przychody HDS Polska z dystrybucji prasy wyniosły w ubiegłym roku 220 mln zł, jedną trzecią wszystkich ubiegłorocznych przychodów spółki. Firma zaczynała od kolportażu, ale dziś gros jej obrotów generuje inna działalność. HDS ma liczącą ponad 600 punktów sieć sprzedaży, na którą składają się m.in.: salony prasowe InMedio i Relay, księgarnie Akapit, sklepy Discover, 1 Minute i Virgin oraz kawiarnie Voyage Cafe i prowadzone z Empikiem Empik Cafe.

Obsługę większości punktów sprzedaży prasy, które dotychczas obsługiwał HDS, stopniowo przejmuje Ruch. HDS będzie wciąż dostarczał prasę, ale na dużo mniejszą skalę. Chce np. współpracować z małymi wydawcami niszowych magazynów.

Kategorie: Rynek Polski

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.