Strategiczne zmiany w Grupie Wydawnictwo Kobiece
Przegląd
- Typ: Zmiany personalne
- Marka: Wydawnictwo Kobiece
Grupa Wydawnictwo Kobiece, właściciel imprintów Mova, Young, Świetlik, Papierowe Serca, Wydawnictwo Kobiece oraz Illuminatio, wprowadza kluczowe zmiany w swojej
strukturze organizacyjnej. W ramach strategicznego rozwoju na rynku książki, Grupa powołała dwa nowe stanowiska – dyrektorki wydawniczej oraz redaktorki naczelnej.
Jest to istotny krok, który ma na celu dalsze wzmacnianie oferty wydawniczej, doskonalenie jakości publikacji oraz efektywniejsze zarządzanie operacyjne. Oba stanowiska objęły osoby dotychczas związane z wydawnictwem.
Stanowisko dyrektorki wydawniczej objęła Natalia Galuchowska, która pracuje w branży od niemal dziesięciu lat. Przez ponad dwa lata była wydawczynią imprintu Świetlik. Obecnie oprócz budowania oferty Świetlika, będzie również odpowiedzialna za opracowywanie i wdrażanie strategii operacyjnej Grupy. Jej głównym zadaniem jest zarządzanie procesami wewnętrznymi, by wydawnictwo mogło jeszcze efektywniej realizować swoje cele i dostosowywać się do dynamicznie zmieniającego się rynku.
Stanowisko redaktorki naczelnej objęła dotychczasowa wydawczyni Maria Mazurowska, która od kilkunastu lat związana jest z branżą książkową. Odpowiedzialna będzie za kształtowanie oferty wydawniczej Grupy, odpowiadanie na potrzeby rynku oraz za bliską współpracę z autorami. To jej decyzje będą miały kluczowe znaczenie dla tego, jakie książki znajdą się w ofercie Wydawnictwa Kobiecego i jego imprintów.
Nowa struktura wewnętrzna ma na celu umocnienie pozycji Grupy na rynku książki, szczególnie w kluczowych kategoriach, takich jak literatura kobieca, młodzieżowa, dziecięca oraz poradnikowa.
„Od zawsze kładliśmy ogromny nacisk na jakość naszej oferty, jednak wprowadzenie nowej struktury pozwoli nam jeszcze lepiej spełniać oczekiwania naszych czytelników.
Zespół z Natalią i Marią na czele pozwoli nam szybko reagować na zmieniające się trendy rynkowe i jednocześnie dbać o jakość każdego tytułu, który trafia do naszych
odbiorców” – zaznacza prezeska zarządu Grupy Wydawnictwo Kobiece Agnieszka Stankiewicz-Kierus.
Zmiana ma charakter strategiczny i pozwala na wyraźne wzmocnienie kompetencji wewnętrznych w organizacji. Ma to wpłynąć na zarówno na rozwój oferty, jak i działania
operacyjne.
„Wierzymy, że te zmiany pozwolą nam kontynuować naszą misję dostarczania wartościowych i inspirujących treści naszym czytelnikom. Z jednej strony usprawniamy
działania wewnętrzne, a z drugiej – kładziemy jeszcze większy nacisk na bliską współpracę z autorami, co umożliwi nam wydawanie tytułów, które będą odpowiadać na potrzeby coraz bardziej wymagających czytelników” – dodaje Agnieszka Stankiewicz-Kierus.
Dzięki nowemu modelowi zarządzania, Grupa Wydawnictwo Kobiece planuje wzmocnić swoją pozycję w czołówce polskich wydawnictw, oferując różnorodną, wysokiej jakości
literaturę dla czytelników w każdym wieku.
Wydawnictwo Kobiece powstało w Białymstoku w 2008 roku. Specjalizuje się w literaturze obyczajowej oraz poradnikach, w tym wielu o tematyce ezoterycznej. To
wyjątkowe miejsce na książkowej mapie Polski, które na przestrzeni lat rozwinęło swoją działalność i poszerzyło ofertę, powołując do życia kolejne marki wydawnicze:
Papierowe Serca (romanse), MOVA (literatura piękna, kryminały i thrillery, literatura faktu), Young (literatura dla młodzieży), Świetlik (książki dla dzieci 0–12) i Illuminatio
(książki z zakresu ezoteryki, parapsychologii i rozwoju duchowego). Nakładem Wydawnictwa Kobiecego ukazało się już kilka tysięcy tytułów, wiele z nich podbiło polskie listy bestsellerów (“Był sobie pies”, “Tego lata stałam się piękna”, “Lepiej niż w filmach”, “Kołysanka z Auschwitz”, “Wróć przed zmrokiem”). Wydawnictwem od początku istnienia kieruje Agnieszka Stankiewicz-Kierus